پناهجویان افغان در واکنش به تصمیم دولت آلمان مبنی بر اخراج آنها از این کشور و موافقت افغانستان با برگشت تدریجی رد شدگان تظاهرات کردند.

تظاهرات، تنها واکنش پناهجویان به اخراج اجباری

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری تسنیم، پناهجویان افغانستانی که هم‌اکنون در آلمان به‌سر می‌برند از تصمیم دولت این کشور مبنی بر اخراج اجباری آنها نارضایتی خود را اعلام کردند.

آنها با راه‌اندازی تظاهرات در شهرهای «بوخوم»، «ارنزبرگ» علیه اخراج اجباری پناهندگان افغان از آلمان در توافق با دولت افغانستان اعتراض کردند.

تظاهرات کنندگان و پناهندگان افغانستانی در این تظاهرات ضمن مخالفت با این تصمیم نسبت به سیاست‌های رهبران حکومت وحدت ملی تنفر خود را ابراز کردند.

«نصیر احمد اندیشه» معاون وزارت امور خارجه افغانستان در مورد این تصمیم گفته بود: دولت افغانستان و آلمان توافق کرده‌اند که هر هفته تعداد مشخصی از پناهجویان را به افغانستان بازگردانند.

براساس این توافق، پناهجویانی که با پذیرش آنها در آلمان موافقت نشده است، هر هفته 50 نفر از آنها به کشورشان بازگردانده می‌شوند.

اندیشه اذعان داشت: این تصمیم براساس پیشنهاد وزارت امور خارجه افغانستان در نشست بررسی وضعیت پناهجویان افغان در کشورهای اروپایی گرفته شده است.

پیش از این نیز پناهجویان افغانستانی مقیم در آلمان در اعتراض به اخراج اجباری پناهجویان از این کشور در شهر «مونشن» دست به تظاهرات زده بودند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.