مدیرکل مرکز مبارزه با جرایم سازمان یافته گمرک ایران به خبر بازداشت تعدادی از کارکنان گمرک پرویزخان واکنش نشان داد و گفت: بازداشت تعدادی ازکارکنان این گمرک مربوط به جرایم ارتکابی مربوط به سه ماهه اول سال ۹۲ است.

 جرایم ارتکابی در گمرک پرویزخان مربوط به سه ماهه اول سال ۹۲ است

به گزارش قدس آنلاين به نقل از ایرنا، فریده زبیدی در تشریح بیشتر جزییات این پرونده افزود: اولا زمان کشف و تشکیل این پرونده مربوط به سال 93 است که جرایم ارتکابی آن مربوط به سه ماهه اول سال 92 است و ثانیا تخلف این افراد توسط واحدهای نظارتی گمرک کشف و به مراجع قضایی استانی اعلام شده بود.
وی ادامه داد: شاکی این پرونده گمرک ایران بوده و جرایم ارتکابی در سه ماهه ابتدایی سال 92 صورت گرفته و در سال 93 با تشکیل پرونده و ارجاع آن به مراجع قضائی موضوع پیگیری و به این مرحله رسیده، از این انتشار ناقص این خبر در شرایط فعلی بسیار تعجب برانگیز است.
زبیدی افزود: مستندات موجود به خوبی نشان می دهد که در موضوع احضار ده نفر از کارکنان یکی از گمرکات استان کرمانشاه توسط مرجع قضایی و بازداشت افراد به علت عدم امکان تامین وثیقه تعیین شده، کشف کننده جرم و شاکی این پرونده گمرک جمهوری اسلامی ایران بوده است.
مدیرکل مرکز مبارزه با جرایم سازمان یافته گمرک در خصوص چگونگی جرم ارتکابی این پرونده گفت: پس از رهگیری اظهارنامه ها از مبدا و مشخص شدن تعداد اظهارنامه ها و میزان کالای ان در اولین فرصت در گمرک خروجی پرونده تشکیل و اقدامات حقوقی و قضایی در این زمینه از طریق گمرکات استان و دفاتر ستادی صورت پذیرفت.
وی در تشریح جزییات بیشتر این پرونده افزود: موضوع این پرونده صادرات صوری بوده و با توجه به اینکه در آن زمان کلیه فرایندهای صادراتی به صورت دستی انجام
می شد یکی از شرکت های تولیدی مستقر در اهواز برای فرار از پرداخت 8 درصد از مالیات بر ارزش افزوده اقدام به صادرات صوری می کرد.
زبیدی خاطرنشان ساخت: با الکترونیکی شدن رویه ها برخی از اقدامات و جرایم ارتکابی سال های قبل نیز شناسایی شد که یکی از این پرونده ها همین بوده و پرونده دیگری مربوط به قاچاق ارزی 160 کانتینر در سال 92 و قبل از آن هست که به زودی جزییات آن در اختیار رسانه ها قرار می گیرد.
مدیرکل مرکز مبارزه با جرایم سازمان یافته گمرک همچنین تصریح کرد: مبلغ کل کالای صادرات صوری قاچاق شده موضوع پرونده یک میلیارد و 800 میلیون تومان توسط مرکز مبارزه با جرایم سازمان یافته گمرک تعیین شده بود، اما مبلغ وثیقه تعیین شده توسط مقام قضایی در یان پرونده 2 هزار میلیار ریال ( 200 میلیارد تومان) بود.
زبیدی همچنین گفت: پرداختن برخی رسانه ها به پرونده تخلفی که مربوط به اوایل سال 92 بوده و توسط خود گمرک کشف و به مراجع قضایی معرفی شده پس از 2سال بسیار تعجب برانگیز و در واقع شایبه برانگیز است و قطعا انتشار چنین اخبار غیردقیق و تحریف شده با استفاده از ارقام غیرواقعی و بزرگنمایی آن حاصلی جز تشویش اذهان عمومی و ایجاد اخلال در روند مبارزه همه جانبه گمرک ایران با جرایم و تخلفات سازمان یافته و شبکه ای نخواهد داشت.
وی افزود: در روزهای آتی و با هماهنگی مراجع قضایی جهت تنویر افکار عمومی، تمام مستندات این پرونده را در اختیار رسانه ها قرار خواهیم داد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.