قدس آنلاین: استاندار خراسان رضوی گفت: حلقه اتصال شرکت‌های دانش بنیان در ایجاد یک کریدور جامع علمی و فناوری است.

نیازمند ایجاد یک کریدور جامع علمی و فناوری در شرکت‌های دانش بنیان هستیم

به گزارش قدس آنلاین، علیرضا رشیدیان در مراسم رونمایی از 4 طرح پارک علم و فناوری خراسان (دستگاه تصفیه روغن، دستگاه ناس 4، دستگاه فورانگیر سر چاه نفت و سامانه همیاب 24)، اظهار داشت: میزان درآمد IT در کشور بالا است و بخشی از ایجاد 5 هزار شغل استان در حوزه اشتغال باید در این زمینه باشد.

وی با اشاره به نقش تاثیرگذار فناوری‌های دیجیتال در تمامی بخش‌ها، افزود: بازارهایی که در حوزه دیجیتال فعال هستند می‌توانند همکاری بسیار خوبی با مجموعه های فعال در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات داشته باشند.

استاندار خراسان رضوی با اشاره به جایگاه بسیار خوب این استان در صنعت غذایی کشور، خاطرنشان کرد: خراسان رضوی در عرصه غذایی سبقه زیادی دارد و از جایگاه ویژه‌ای در این صنعت برخوردار است که حفظ آن در به‌روز بودن و گسترش واحدهای تحقیق و توسعه آرندی است.

رشیدیان با بیان اینکه وقتی فضای همکاری‌ها به صورت نرم و مطلوب باشد امکان بهره‌وری از برترین دستاوردها را هم میسر می‌کند، تصریح کرد: وزیر صنعت، معدن و تجارت در سفر اخیر خود به خراسان رضوی اعلام کرد که در تلاش هستیم تا واحدهای فناور اقدام به راه‌اندازی شرکت‌های دانش بنیان کنند و سپس نامشان به عنوان یک شرکت دانش بنیان صنعتی مطرح شود تا بتوانند در دو عرصه ملی و بین‌المللی نقش آفرین باشند.

وی با اشاره اینکه حلقه اتصال شرکت‌های دانش بنیان در ایجاد یک کریدور جامع علمی و فناوری است، تأکید کرد: بزرگترین هنر این کریدور چفت‌کردن تمامی مجموعه‌های فناور در عرصه‌های مختلف است تا کالا و محصولی با کیفیت مطلوب و متناسب با نیاز بازار تولید شود و این کالا با قیمت مناسب عرضه شود تا امکان استفاده از آن برای تمامی فعالان حوزه‌های مربوطه میسر باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.