خبرگزاری رویترز در گزارشی با اشاره به هوشیاری نیروهای ایرانی در برخورد با گروهک های تروریستی نوشت: هراس عربستان از ایران پس از توافق هسته ای افزایش یافته است.

محرک گروهک های تروریستی در منطقه عربستان است/عربستان از قدرت ایران در منطقه هراس دارد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از میزان،خبرگزاری رویترز در گزارشی با اشاره به هوشیاری نیروهای ایرانی در برخورد با تحرکات گروهک های تروریستی  نوشت: به عقیده مقامات ایران محرک اصلی این گروهک های تروریستی و فعال‌شدن هر از چندگاهی آنها دولت عربستان و دیگر کشورهای مرتجع منطقه هستند.
رویترز می نویسد که تنش اصلی بین  عربستان و ایران به جنگ نیابتی این  دو کشور در سوریه، عراق، و لبنان برمی گردد که باعث رویارویی ریاض و تهران شده است.
رویترز می افزاید: محسن رضایی رئیس دبیر تشخیص مصلحت نظام می گوید عربستان به گروهک های ضد انقلاب پول و تجهیزات می دهد تابه مرزهای کشور وارد شوند و به عملیات تروریستی بپردازند . برای این گروهک ها مهم نیست که کجا را هدف قرار دهند تنها هدف آنها ایجاد ناامنی درکشور است.
به عقیده نگارنده این مطلب عربستان سعودی پس از توافق هسته ای ایران با قدرت های جهانی دچار هراس شده است، چون به موجب این توافق‌نامه بسیاری ازتحریم های ایران برداشته شده  و این امر به افزایش قدرت ایران در منطقه و تضعیف جایگاه عربستان منجر می شود.
نویسنده ضمن اشاره به شرکت «ترکی الفیصل»، رئیس سابق سارمان اطلاعات عربستان، درگردهمایی گروهک منافقین درپاریس عقیده دارد که پس از توافق هسته‌ای، عربستان برای پیش‌برد منافع خود در منطقه از پشتیبانی متحدان غربی خود تا حدی ناامید شده است و سعی می کند که با تحریک گروهک های تروریستی و ضدانقلاب همانند منافقین جنگ نیابتی خود را با ایران به پیش ببرد. 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.