قدس آنلاین- تبریز: ثریا قاسمی، بازیگر محبوب سینما و تلویزیون که به احترام یدالله صمدی به زادگاه این فیلمساز برجسته کشور سفر کرده بود، گفت: داستان های فولکلور آذربایجان می توانند در فیلم های سینمایی بازآفرینی شوند.

 داستان های فولکلور آذربایجان می توانند در فیلم های سینمایی بازآفرینی شوند

به گزارش قدس آنلاین از تبریز،  ثریا قاسمی در آئین شب فرهنگی یدالله صمدی در سالن اجتماعات عبدالقادر مراغی افزود: در آکادمی داوری سینما با یدالله صمدی و تحلیل های به دور از حب و بغض اش آشنا شدم و در یکی از فیلم های ایشان هم کار کردم؛ یدالله صمدی یک عمر نجیبانه، سالم و با صداقت کار کرده است.

وی گفت: ما نیازمند انسان هایی چون یدالله صمدی هستیم و خوشحالیم که هم ما زنده ایم وهم این مرد زنده است و از وی در زمان حیاتش قدردانی می کنیم تا شاید این فرهنگ روز به روز گسترش یابد.

ثریا قاسمی افزود: باید اجازه دهیم تا از خوبان حرف بزنند و بگویند که کاربلد هستند و هر طوری که می توانیم کمکشان کنیم تا در آینده غبطه نخوریم.

وی گفت: اگر کسی کارش را بلد باشد و از وی تعریف کنیم، مغرور نمی شود و تنها کسانی دچار تکبر می شوند که ببینند اضافه بر ظرفیتشان به آنان اهمیت می دهند.

وی افزود: نترسید به کارگرها دستتان درد نکند، بگویید؛ وقتی زنده هستیم باید تقدیر شود؛ ما زنده ایم و یدالله صمدی زنده است و ما فرصت این را داریم که از او سپاسگزاری کنیم.

ثریا قاسمی دراین حین از پشت تریبون مردم را به برخاستن و تشویق استاد یدالله صمدی فرا خواند و گفت: من به شهرستان های زیای سفر می کنم و مردمی که کارهای مختلف برای شهرشان انجام می دهند را دیده ام.

وی ادامه داد: آذربایجان از سال های دور تا به امروز قصه و داستان های زیادی داشته است و همه این قصه ها می توانند در فیلم های سینمایی بازآفرینی شوند.

وی گفت: وقتی که کننده کار را داریم و می خواهد برای احترام بیشتر شهرش کار بکند، باید از وی استقبال کنیم زیرا با این کار برای سربلندی میراث غنی خودمان گام برمی داریم.

در حالی سلسله برنامه های شب های فرهنگی مراغه همزمان با شب ٢١ شهریور / روز ملی سینما / به استاد یدالله صمدی اختصاص یافته بود که ثریا قاسمی و فرهاد قائمیان این فیلمساز برجسته کشوری را همراهی و پرویز پرستویی و فاطمه معتمد آریا پیام های ویدئویی به این مراسم ارسال کردند

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.