قدس آنلاین/ایلام/ غلامرضا محمدمرادی: نماینده مردم ایلام، ایوان، مهران، ملکشاهی، سیروان و چرداول در مجلس شورای اسلامی گفت: از لحاظ پیگیری امورات مختلف استان و رایزنی و ارتباط با مسؤلان کشوری برای توسعه همه جانبه ایلام، عملکرد" محمدرضا مروارید " استاندار ایلام قابل قبول و رضایتبخش است.

برای فساد اداری کشور باید چاره اندیشی شود

* مجلس بُعد نظارتی خود را تقویت کند!

به گزارش قدس آنلاین از ایلام، جلال میرزایی در مصاحبه با تعدادی از خبرنگاران استان با بیان اینکه بیشترین نگاه مجلس کنونی وضع قوانین است و نگاه من به این روال مجلس چندان مثبت نیست، اظهار داشت: مجلس باید بیشتر به حوزه نظارت توجه کند نه اینکه صرفاً به وضع قانون بپردازد چون برخی مشکلات از جمله فساد و عدم شفافیت مالی نتیجه عدم نظارت کافی است.

وی با بیان اینکه این اولین تجربه حضورم در مجلس است و آگاهی داشتن تا تجربه کار در مجلس، زمین تا آسمان فرق می‌کند، افزود: باید دانست که مجلس محل فعالیت برای حل وفصل کارهای محلی نیست و اگر به این نگاه وارد این حوزه شوید چیزی عایدت نمی‌شود چرا که مجلس ظرافت‌های خاصی دارد و بایستی همه جوانب امور رعایت شود.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در قانون اساسی سیاست‌های ما کاملاً مشخص است و باید بر اساس عقلانیت و خط انقلاب حرکت کنیم، بیان داشت: مجلس پیچیدگی‌های خاص خود را دارد و یک نماینده به ‌تنهایی نمی‌تواند چندان کارایی داشته باشد.

* عملکرد صفر است/ صندوق بازنشستگی وزارت نفت پاسخ دهد!

جلال میرزایی با تأکید بر اینکه کار در مجلس بسیار سخت است و نمایندگان تحت‌فشار مطالبات مردم قرار دارند و انتظار از نماینده برای اشتغال و کمک مالی بیش از حد است، یادآور شد: در این سه ماه گذشته بیشترین وقت مجلس در راستای شکل‌گیری کمیسیون‌ها و دعوت از مقامات مسئول برای آشنا کردن هر چه بیشتر نمایندگان با وضعیت کلی کشور، صرف شده است.

وی نظارت بر اجرای طرح‌های استان را از اولویت‌های کاری خود برشمرد و خاطرنشان ساخت: استخراج نفت از میدان آذر و چنگوله به‌ طور جدی در دستور کار قرار دارد.

نماینده مردم ایلام، ایوان، مهران، ملکشاهی، سیروان و چرداول در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه وزارت نفت قصد دارد در قالب قراردادهای نفتی جدید، چنگوله را به یک سرمایه‌گذار خارجی واگذار کند، تصریح کرد: متأسفانه میدان نفتی آذر که این میدان مشرکت بین ایران و عراق است علی رغم سرمایه‌گذاری‌های چهار ساله، برداشت از آن صفر است.

 جلال میرزایی با بیان اینکه تاکنون 900 میلیون یورو برای این میدان نفتی هزینه شده اما میزان استخراج از آن صفر است، تأکید کرد: این عدم بازدهی مناسب نشان می‌دهد که بر این طرح نظارت لازم اعمال نشده و صندوق بازنشستگی وزارت نفت باید جواب دهد که در میدان نفتی آذر چه کاری کرده است و عملکرد این صندوق در میدان نفتی آذر باید شفاف‌سازی شود.

* وزیر بهداشت پاسخ دهد/ تقدیر از دولت!

وی  با طرح این سؤال که وزیر بهداشت باید جواب دهد که قبل و بعد عملیاتی کردن طرح نظام سلامت حقوق پزشکان چقدر بوده است؟، گفت: در حال حاضر بیشتر اعتبارات صرف حقوق می‌شود، طرح نظام سلامت خوب بوده اما عیب‌های آن هم باید برطرف شود.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با اشاره به وضعیت مالی دولت، اظهار داشت: استخدام در دستگاه‌ها کاهش یافته و بعد از یک دوره نابسامانی در بحث استخدام‌ها، متأسفانه موضوع استخدام کماکان با مشکلات مواجه است.

جلال میرزایی با بیان اینکه باید بخاطر تعیین تکلیف پول‌های بلوکه ‌شده ایران در آمریکا، از دولت آقای روحانی تشکر کرد، افزود: خوشبختانه با رایزنی‌های دولت تدبیر و امید،  یک میلیارد و  700 میلیون دلار از پول‌های بلوکه‌شده ایران آزاد شد.

وی با اشاره به اینکه این دولت باید به اجرای طرح‌های خود در کشور افتخار کند، بیان داشت: دولت در همه زمینه‌ها دغدغه جدی دارد و در زمینه برجام نیز به خوبی عمل کرد و بیشتر مردم در نظرسنجی‌ها به برجام نگاه مثبتی ابراز داشته اند.

* برجام؛ تهدیدها را به فرصت تبدیل کرد!

نماینده مردم ایلام، ایوان، مهران، ملکشاهی، سیروان و چرداول در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه مخاطب حرف‌های رهبری در قضیه برجام دولت نیست بلکه آگاهی دادن از عدم اعتماد به آمریکا است، یادآور شد: طیفی از منتقدان داخلی باید منصفانه به عملکرد دولت نگاه کنند.

جلال میرزایی با بیان اینکه باید قبول داشت توافق هسته‌ای خیلی از تهدیدها را به فرصت تبدیل کرد، خاطرنشان ساخت: کنار زدن ایران هراسی در جهان از دیگر اقدامات دولت در سیاست خارجی بوده است.

وی با اشاره به اینکه برای مهار تورم و خروج از رکود اقتصادی که یک بحران است و منافع ملی و امنیتی را به مخاطره می اندازد، باید تلاش های مضاعفی صورت گیرد، تصریح کرد: تمام جناح‌ها باید برای خروج از رکود دولت را همراهی کنند چرا که دولت از لحاظ فروش و درآمد نفتی با یک چالش جدی مواجه است.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه رویکرد قراردادهای نفتی، حفظ منافع ملی است، تأکید کرد: نقد متن قراردادها بر اساس واقعیات قابل پذیرش و ستودنی است اما برخی از انتقادهای وارده به قراردادهای نفتی زیاده‌روی است و با بغض مطرح می‌شود و این طیف بایستی در عملکرد خود تجدیدنظر نمایند.

* برای فساد اداری کشور باید چاره اندیشی شود!

جلال میرزایی با اشاره به اینکه نگاه تک‌بُعدی و کار انفرادی در مجلس جوابگو نیست، گفت: نمایندگان باید برای کسب بیشترین و بهترین نتیجه و بهره وری؛ بصورت هماهنگ، گروهی و تشکیلاتی عمل کنند.

وی با تأکید بر اینکه نمایندگان برای پیشبرد اهداف و برنامه‌های مدنظر حوزه انتخابیه یا طرح‌های کلان کشوری باید از راه ارتباط گیری، رایزنی، جلب نظر، تعامل و کسب آرای موافق وارد شوند، اظهار داشت: نمایندگان مجلس باید به‌جای اینکه بر قانون‌گذاری تمرکز کنند، بُعد نظارت بر عملکرد دستگاه‌های اجرایی را در اولویت وظایف خود قرار دهند.

نماینده مردم ایلام، ایوان، مهران، ملکشاهی، سیروان و چرداول در مجلس شورای اسلامی بیان داشت: بر اساس واقعیت‌های محرز و موجود، کشور جمهوری اسلامی ایران در برخی شاخص‌ها چون فساد اداری و شفافیت مالی نسبت به بسیاری از کشورها وضعیت مطلوبی ندارد و بایستی در این زمینه چاره اندیشی شود.

* مدیران کارآمد جایگزین مدیران ناکارآمد می شوند!

جلال میرزایی با تأکید بر اینکه از مسئولان ارشد و مدیران استان می خواهم که با تعامل و همفکری هم، امورات مختلف استان را پیش ببرند، یادآور شد: در صورتیکه شاهد ناکارآمدی در عملکرد مدیران باشیم، بهترین گزینه شایسته سالاری و جایگزین نمودن مدیران کارآمد بجای مدیران ضعیف و ناتوان خواهد بود.

وی با بیان اینکه عملکرد مدیران استان رصد و ارزیابی می شود، خاطرنشان ساخت: از لحاظ پیگیری امورات مختلف استان و رایزنی و ارتباط با مسؤلان کشوری برای توسعه همه جانبه ایلام، عملکرد محمدرضا مروارید استاندار ایلام قابل قبول و رضایتبخش است.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با اشاره به روند تصویب منطقه آزاد تجاری مهران، تصریح کرد: تصویب نهایی این مناطق در مجلس در دست بررسی است و باید برخی از نارسایی های مربوط به این موضوع مانند مشخص شدن محدوده منطقه آزاد، معافیت های مالیاتی و قاچاق مرتفع شود تا زمینه تصویب این طرح مهم در مجلس فراهم گردد.

* مسائل فرهنگی کشور؛ دغدغه مهم رهبری!

جلال میرزایی با بیان اینکه فرهنگ و مسائل فرهنگی از دغدغه‌های مهم رهبری است، تأکید کرد: ایشان در بیانات خود بارها به این موضوع اشاره و تأکید کرده‌اند که با مقوله جامعه ساز فرهنگ، نباید سلیقه‌ای و شعاری برخورد شود.

وی با تأکید بر اینکه مسئولان فرهنگی بایستی با پرهیز از شعارگرایی، به صورت کیفی  وعملیاتی عمل  نمایند و چالش های این حوزه را شناسایی و تجزیه و تحلیل کنند، گفت: با ایجاد بنا و فضاهای فیزیکی مختلف نمی توان مسائل فرهنگی را در جامعه نهادینه کرد.

گفتنی است در پایان این نشست خبری، جلال میرزایی به سؤالات متنوع خبرنگاران پاسخ گفت.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.