۲ مهر ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۷
کد خبر: 458528

شاهدان عینی از پرواز ۲ فروند بمب افکن مافوق صوت آمریکایی بر فراز کره جنوبی خبر داده‌اند.

پرواز مجدد بمب افکن‌های آمریکا

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری تسنیم، شاهدان عینی اعلام کردند: 2 فروند بمب افکن راهبردی و مافوق صوت آمریکا بار دیگر امروز چهارشنبه بر فراز کره جنوبی به پرواز درآمدند و یکی از آنها در پایگاه هوایی که در 40 کیلومتری جنوب سئول واقع است، فرود آمده است.

این دومین پرواز بمب افکن های راهبردی آمریکا از زمان پنجمین آزمایش هسته‌ای کره شمالی در 9 سپتامبر به شمار می رود.

نیروهای آمریکایی مستقر در کره جنوبی با انتشار بیانیه ای اعلام کردند: پرواز 2 فروند بمب افکن بی یک مستقر در گوام، با هدف نشان دادن تعهد آمریکا به حمایت از امنیت شبه جزیره کره و منطقه بوده است.

13 سپتامبر نیز 2 فروند بمب افکن بی یک آمریکا در حالی که توسط جنگنده های آمریکایی و کره جنوبی اسکورت می شدند، بر فراز کره جنوبی پرواز کردند.

کره شمالی به محکومیت بین المللی نسبت به آزمایش اتمی اخیر خود بی توجهی کرده و طی هفته جاری اعلام کرد که یک موتور موشک جدید را آزمایش نموده است. اقدامات کره شمالی نقض قطعنامه های شورای امنیت به شمار می رود.

رهبران آمریکا و چین آزمایش های هسته‌ای کره شمالی را محکوم کرده و قول داده اند تا همکاری های مشترک در چارچوب سازمان ملل را برای برخورد با اقدامات کره شمالی ارتقا دهند.

باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا و لی کی کیانگ نخست وزیر چین روز دوشنبه توافق کردند تا همکاری های دوجانبه در شورای امنیت را برای حل و فصل مساله هسته ای کره شمالی افزایش دهند.

دیپلمات های سازمان ملل می گویند، دو کشور مذاکرات درباره صدور قطعنامه احتمالی برای اعمال تحریمهای بیشتر سازمان ملل علیه کره شمالی را آغاز کرده اند ولی چین هنوز مستقیما اعلام نکرده است که آیا از اعمال این تحریمها حمایت خواهد کرد یا نه.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.