آژانس بین‌ المللی انرژی اتمی (IAEA) روز جمعه در آخرین پیش‌بینی خود از افزایش ظرفیت تولید برق هسته‌ای جهان تا سال 2030 خبر داد.

افزایش 56 درصدی ظرفیت هسته‌ای جهان تا 2030

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایسنا ، آژانس بین‌المللی انرژی اتمی روز جمعه اعلام کرد که با وجود نگرانی‌های ایجاد شده پس از فاجعه هسته‌ای فوکوشیما و وجود منابع دیگر تولید برق؛ استفاده از انرژی هسته‌ای در جهان افزایش خواهد یافت. ساخت پروژه‌های هسته‌ای در جهان به طور چشم‌گیری افزایش خواهد یافت.

این پیش‌بینی آژانس نشان می‌دهد که ظرفیت تولید برق هسته‌ای با رشد حداکثر 56 درصد روبه‌رو خواهد بود که البته نسبت به پیش‌بینی سال گذشته 4.2 درصد کاهش داشته است.

بنابر اعلام آژانس بیش‌ترین میزان رشد ظرفیت هسته‌ای جهان می‌تواند از 382 گیگاوات در سال گذشته تا سال 2030 به 598 گیگاوات افزایش یابد.

قرار است تعدادی از راکتورهای فرسوده جایگزین شوند که منجر به دست کم گرفتن ظرفیت ساخت و ساز واقعی خواهد شد.

انتظار می‌شود بیش‌ترین میزان گسترش تاسیسات هسته‌ای در آسیا به ویژه در چین، کره جنوبی و همین طور هند باشد.

اروپای شرقی نیز با وجود ساخت راکتورهای هسته‌ای در روسیه و بلاروس با افزایش ظرفیت هسته‌ای روبه‌رو خواهد بود در حالی که در اروپای غربی در بدترین حالت ظرفیت هسته‌ای از 112 گیگاوات به 77 گیگاوات تا سال 2030 کاهش خواهد یافت.

آمریکای شمالی نیز ممکن است با توجه به شرایط در آینده با یک کاهش یا افزایش کوچک در ظرفیت هسته‌ای خود روبه‌رو شود.

وقوع فاجعه هسته‌ای فوکوشیما در سال 2011 در ژاپن منجر به کاهش ممتد قیمت اورانیوم و حرکت برخی کشورها به سمت توقف استفاده از انرژی هسته‌ای به دلیل خطرات و تهدیدات آن شد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.