در حالی که مسئولان آمریکایی ادامه مذاکرات با روسیه را با تشدید عملیات میدانی در سوریه دشوار می‌دانند، وزارت دفاع روسیه نسبت به هرگونه تعرض به نیروهایش در سوریه هشدار داده و تاکید کرد به عملیات‌های خود در این کشور ادامه خواهد داد.

افزایش بی‌سابقه تنش‌ میان روسیه و آمریکا

به گزارش قدس آنلاین به نقل از آخرین خبر، این اظهارات در میان کشمکش‌های شدید دیپلماتیک میان مسکو و واشنگتن ایراد شده است؛ از جمله اینکه وزارت دفاع روسیه نفوذ آمریکا بر فعالیت‌های تروریست‌ها در سوریه را بسیار زیاد دانسته است.

در همین حال، جان کری، وزیر خارجه آمریکا اخیرا گفته بود" دشوار است بتوان مذاکرات با روسیه را ادامه داد، اکنون وقت گزینه‌های جایگزین است"

همچنین، مسکو نسبت به اینکه نیروهایش در سوریه هدف قرار گیرند هشدار داده و اعلام کرد: از مناطق و پایگاه‌های استقرار کارشناسان آمریکایی در مناطق درگیری در سوریه اطلاع داریم.

دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین اعلام کرد که روسیه بر عملیات هوایی خود در حمایت از عملیات ضد تروریسم نیروهای سوری ادامه خواهد داد.

شایان ذکر است، به گزارش فارس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا که علناً روس‌ها را به حمله تروریستی به شهرهایشان و کشته شدن سربازانشان در سوریه تهدید کرده بود، گفت «خبرشان جعلی است، منظورم این نبود.»

پیش از این کربی گفته بود که در صورت اصرار روس‌ها به ادامه حمله به مواضع تروریست‌ها در حلب، روابط سوری واشنگتن و مسکو قطع می‌شود و احتمال دارد تروریست‌ها به شهرهای روسیه حمله کنند.

گفتنی است، «سرگئی ریابکوف» معاون وزیر خارجه روسیه به این اظهارنظر تهدیدآمیز واکنش نشان داده و گفته بود «ما نمی‌توانیم این جملات را چیزی جز حمایت محض دولت آمریکا از تروریسم تلقی کنیم».

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.