قدس آنلاین: مدیر اجرایی سرشماری نفوس و مسکن ۹۵ خراسان رضوی گفت: زمان سرشماری اینترنتی نفوس و مسکن به مدت 48 ساعت تمدید شد.

تمدید 48 ساعته زمان سرشماری اینترنتی نفوس و مسکن

رضا جمشیدی در گفتگو با خبرنگار قدس آنلاین، با بیان اینکه در سرشماری اینترنتی بین شهرستان‌های خراسان رضوی، مشهد رتبه ۱۹ را به خود اختصاص داده است، اظهار کرد: خوشبختانه در این استان شهرستان‌هایی هستند که به میزان ۳۷ درصد مشارکت کرده‌اند و یک سوم سرشماری آن‌ها انجام شده‌است.

وی با اشاره به اینکه رتبه خراسان رضوی در سرشماری اینترنتی سال ۹۵ در کشور ۲۸ است، افزود: پوشش جمعیتی ۹۸۴ هزار و ۱۴۳ نفر در خراسان به صورت اینترنتی صورت گرفته که معادل ۲۹۳ هزار و ۵۱۴ خانوار است.

مدیر اجرایی سرشماری نفوس و مسکن ۹۵ خراسان رضوی با تأکید به اینکه سرشماری یک کارسازمان یافته محسوب می‌شود که در این راستا رعایت برنامه‌های تدوین شده الزامی است، تصریح کرد: تمام برنامه‌های زمانی به طور دقیق برنامه ریزی شده و کانال‌هایی برای ارتباط با معاونین فنی ایجاد شده است تا مطالبی که فوریت بالایی دارند به آن‌ها اعلام شود.

جمشیدی با اشاره به اینکه بازشماری سرشماری از ۱۶ آذر ماه جاری شروع می‌شود، تصریح کرد: هزار و ۲۴ نفر مامور سرشماری امسال هستند و همچنین ۷۱ نفر مامور ذخیره، ۲۸ نفر مامور موسسه‌ای و ۱۱ نفر مامور تلفنی سرشماری نفوس و مسکن ۹۵ را انجام می‌دهند.

وی با بیان اینکه سرشماری حضوری از ۲۸ این ماه از طریق کاربران آمارگیری در سراسر کشور انجام می‌شود، تأکید کرد: از این میان ۹۹۱ نفر حائز نمره شدند که البته ۳۳ نفر دیگر مورد نیاز است، همچنین ۹۱۴ نفر نیروهای اصلی  و ۱۵۶ کارشناس به کار گرفته شده‌اند، که به ازای هر مامور اصلی یک تبلت در اختیار آن‌ها قرار می‌گیرد.

جمشیدی با بیان اینکه از نظر کاهش نیروی انسانی نگرانی نداریم و برخلاف سرشماری‌های گذشته نیاز به برگزاری‌ کلاس‌های متعدد نیست، عنوان کرد: برای نیروهای موسسه‌ای نیاز به تبلت نیست و برای این نیروها فرم ‌هایی تعبیه شده است.

مدیر اجرایی سرشماری نفوس و مسکن ۹۵ خراسان رضوی با تأکید بر اینکه سرشماری اینترنتی امسال تا دو روز آینده تمدید شده است، خاطرنشان کرد: طبق برنامه اولیه آرین مهلت ثبت نام اینترنتی ساعت 24 روز 24 مهر بود مه این زمان 48 ساعت تمدید شد و تا ساعت 24 روز 27 مهر ماه امکان ثبت نام اینترنتی وجود دارد در پایان اجرای سرشماری امکان ویرایش و اصلاح اطلاعات سرشماری وجود دارد و از ساعت 8 روز ۲۸ مهر ماه تا ساعت 16 روز ۲۸ آبان ماه سرشماری حضوری انجام می‌شود و در روزهای ۲۸ تا 30 مهر ماه سرشماری تلفنی انجام می‌شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.