سخنان رئیس جمهور اوباما درباره «دشوار» بودن مبارزه با گروه تروریستی داعش در موصل، خشم نیروهای نظامی و مردم عراق را برانگیخت.

پاسخ رزمندگان عراقی به اظهارات پوچ اوباما درباره غول پوشالی داعش

به گزارش قدس آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان ،  عراقی‌ها از سخنان باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا، مبنی بر اینکه نبرد موصل «دشوار» خواهد بود به خشم آمده‌اند و با انتشار تصاویر اجساد اعضای گروه تروریستی داعش در شبکه‌های اجتماعی، پاسخ اوباما را می‌دهند.  
بر اساس این گزارش، رزمندگان نیروهای بسیج مردمی و نیروهای امنیتی در پاسخ به سخنان اوباما مبنی بر اینکه نبرد آزادسازی موصل «دشوار» و بین نیروهای عراقی و داعشی‌ها «تعقیب و گریز» خواهد بود، تصاویر اجساد ده‌ها تروریست داعشی را در یکی از مناطق عملیات نظامی که در نخستین روز عملیات آزادسازی موصل به هلاکت رسیدند منتشر کردند.  
نهرین نت افزود: اقدام رزمندگان عراقی در انتشار تصاویر اجساد تروریست‌های داعشی بر این نکته دلالت دارد که داعش فقط «غول پوشالی» است که برخی رسانه‌های غربی و عربی همدست در گسترش و حمایت از این شبکه تروریستی وهابی، آن را بزرگ و قوی جلوه می‌دهند.  
پایگاههای ارتباط اجتماعی عراقی‌ها مملو از نظرات تمسخر آمیز در واکنش به سخنان اوباماست که گفته است این نبرد دشوار خواهد بود.  
نهرین نت در ادامه نوشت: این همه موفقیت در جنگ با داعش در موصل به دست آمده است، آنگاه اوباما اصرار می‌کند که عملیات آزادسازی موصل را عملیات تعقیب و گریزی بنامد که فاقد دقت است. آمریکا بر بزرگنمایی توانایی شبکه تروریستی وهابی داعش مورد حمایت خود اصرار می‌کند؛ شبکه‌ای که از هنگام پیدایش در عراق در دهم ژوئن سال ۲۰۱۴ میلادی از حمایتهای آمریکا برخوردار بوده است.
گفته می‌شود، حیدر عبادی، نخست‌وزیر عراق، در ساعات اولیۀ دوشنبه (۲۶ مهر) در یک سخنرانی تلویزیونی، از آغاز عملیات نظامی برای آزادسازی شهر موصل از چنگال تروریست‌های گروه داعش خبر داد.  
با آغاز این حمله، حدود ۶۰ هزار نفر از نیروهای ارتش و پلیس عراق با همراهی نیروهای بسیج مردمی و پیشمرگه‌های کُرد، پیشروی‌های خود را در حومۀ این شهر آغاز کردند. طی روز گذشته گزارش‌های متعددی از آزادسازی ده‌ها روستا و شهر در حومۀ موصل منتشر شد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.