قدس آنلاین- بجنورد- سمانه محمدزاده ثانی:مدیر کل پزشکی قانونی خراسان شمالی گفت: از ابتدای سال جاری تا پایان شهریور ماه، ٢٨٨ متوفی جهت معاینه و تعیین علت فوت، به مراکز پزشکی قانونی استان ارجاع داده شدند

بررسی علت مرگ ٢٨٨ متوفی در پزشکی قانونی خراسان شمالی

به گزارش قدس آنلاین از بجنورد، دکتر بابک سلحشور افزود: معمولاً اجسادی به پزشکی قانونی جهت تعیین علت مرگ ارجاع می‌شوند که به صورت کلی مرگ‌های غیر طبیعی بوده‌اند.

وی اظهار داشت: این مرگ‌های غیرطبیعی را می‌توان به مرگ‌های ناشی از تصادفات جاده‌ای، مسمومیت‌ها، حوادث ناشی از کار، خودکشی‌ها، غرق شدگی، برق‌گرفتگی، مرگ‌های افراد مجهول الهُویه، مرگ‌های ناشی از قصور احتمالی کادر پزشکی و ... است که با درخواست مقام قضایی جهت اقدامات لازم و کارشناسی توسط پزشکی قانونی انجام خواهد شد.

سلحشور تصریح کرد: بررسی آمار بخش معاینات متوفیات نشان می‌دهد در شش ماهه نخست امسال، علت مرگ سه نفر خفگی ناشی از استنشاق گاز منواکسید کربن بوده است. این سه نفر همگی مرد بوده‌اند.

وی افزود: همچنین علت مرگ یک نفر مرد، غرق شدگی، چهار نفر برق گرفتگی شامل یک زن و سه مرد؛ و هشت نفر حادثه کار بوده است که همگی مرد بوده‌اند.

سلحشور، طبق قوانین موجود حوادث ناشی از کار با دو ویژگی مشخص می‌شوند، نخست حوادثی که در حین انجام وظیفه رخ می‌دهند و دوم، حوادثی که به سبب انجام وظیفه رخ می‌دهند.

وی تاکید کرد: با بررسی آمارهای منتشر شده در سال‌های اخیر، سقوط از بلندی، اصابت جسم سخت، سوختگی و کمبود اکسیژن از جمله مهمترین عوامل فوت ناشی از حوادث کار در کشور هستند که با رعایت نکات ایمنی به ویژه در موارد کار در ارتفاعات می‌تواند بروز این حوادث را تا حد قابل توجهی کاهش داد

انتهای خبر.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.