محمدعلی طاهری سرکرده فرقه ضاله عرفان حلقه متولد ۱۳۳۵، در اواخر دهه چهل، پس از گذراندن دوره ابتدایی به همراه خانواده از کرمانشاه به تهران عزیمت کرد. او که در دوران تحصیل چندان موفق نبود؛ حتی دوره‌ متوسطه را هم نتوانست تکمیل کند و دیپلم بگیرد.

آخرین وضعیت سرکرده فرقه انحرافی عرفان حلقه

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری تسنیم، از ابتدای شنبه اول آبان‌ماه، ده‌ها تن از حامیان محمدعلی طاهری، سرکرده فرقه ضاله «عرفان حلقه» در مقابل بیمارستان بقیة الله الاعظم در تهران تجمع کردند. این تجمع به مدت سه روز متوالی ادامه پیدا کرد.اگرچه این تجمع با دخالت پلیس به پایان رسید؛ ولی رسانه‌های ضدانقلاب، فضای مجازی و برخی جریانات معلوم الحال این خبر را پوشش زیادی دادند.

محمدعلی طاهری کیست؟
محمدعلی طاهری متولد 1335، در اواخر دهه چهل، پس از گذراندن دوره ابتدایی به همراه خانواده از کرمانشاه به تهران عزیمت کرد. او که در دوران تحصیل چندان موفق نبود؛ حتی دوره‌ی متوسطه را هم نتوانست تکمیل کند و دیپلم بگیرد. طاهری که به کارهای فنی علاقمند بود، استعدادش را در درست کردن هواپیماهای مدل که در آن روزگار باب بود، نشان داد و با شرکت در نمایشگاه ابداعات و اختراعات جوانان، از دست نخست وزیر وقت (هویدا) جایزه دریافت کرد؛ طاهری با پیروزی انقلاب اسلامی گرایش‌هایی به ماتریالیسم و گروهک‌های چپ‌گرا پیدا کرد.


در بازرسی کمیته انقلاب اسلامی از منزل وی تعدادی کتاب و اعلامیه‌های این گروهک‌ها کشف و برای مدت کوتاهی نیز بازداشت شد. طاهری بعدها با سفر به کشورهای خارجی سعی کرد ادامه تحصیل بدهد.

ابتدا به ژاپن عزیمت کرد؛ اما به گفته خودش، به‌علت مشکل بودن فراگیری این زبان و بالابودن مخارج، پس از حدود یکسال مجدداً به کشور بازگشت. سپس به ترکیه رفت اما در این سفر او ابهاماتی وجود دارد! طاهری ادعا می‌کند در دانشگاه «ارتادو» تحصیل کرده؛ ولی دانشگاهی به این نام در ترکیه وجود ندارد. او (طبق گفته خودش)، پس از سه سال (قبل از پایان یک دوره کارشناسی) به کشور بازگشته است و در ایران خود را «مهندس مکانیک»، همان مهندسی فنی که خواسته‌ی قلبی‌اش بوده است، معرفی می‌کند؛ در حالی که حتی مدرک دیپلم هم ندارد و پس از مطرح شدن فریب دیگران با عناوین مهندس و دکتر، کسب دکترای افتخاری را مطرح کرد.

افراد این فرقه بر این موضوع که طاهری از کشورهای مختلف مدارک و جوایزی را در جهت تأیید فرادرمانی و سایمنتولوژی ادعای آموزش شناخت انسان، نرم‌افزارهای وجودی او و هم‌چنین تشخیص و درمان اختلالات ذهنی - روانی و مشکلات ناشناخته در حلقه گرفته است، تأکید و به آن فخر و مباهات می‌ورزند؛ هرچند این مدارک صرفاً افتخاری یا با پرداخت مبالغ هنگفت بوده و دالّ بر تأیید علمی بودن فرادرمانی و سایمنتولوژی نیست. به‌خاطر ادعاهایی که مبنی بر درمان بیماران داشت، افراد بسیاری جذب این فرقه انحرافی شدند.

انحرافات عرفان حلقه
انحرافات افکاری عرفان حلقه به دو بخش تقسیم می‌شود؛ انحرافات در اصول و انحرافات در فروع دین.


در ارتباط با انحراف در اصول دین، در بحث توحید و وحدانیت، مباحثی را مطرح می‌کند مبنی بر این‌که ما پسر خدا هستیم؛ همان مباحثی که در تثلیث مسیحیت نیز مطرح می‌شود و انسان خدایی و مقام رب را برای انسان مطرح می‌کند. طاهری بحث آزمایش آخر را در کتاب چند مقاله و انسان و معرفت خود بیان می‌کند که این بحث در فایل‌های صوتی و تصویری مربوط به کلاس‌های درس وی نیز وجود دارد که انسان پس از آزمون آخر به مقام خدایی می‌رسد و برای خود جهانی n قطبی را خلق می‌کند. جالب است بدانید که این فرد معتقد است حتی کثیف‌ترین انسان‌ها که ما آن‌ها را انسان‌های خبیث می‌شناسیم و زندگی‌شان تماماً منشاء فساد و افساد بوده، از جهنم خارج می‌شوند که این مسأله نقض صریح آیات الهی است.


طاهری بحث نبوت را هم به‌نوعی زیر سؤال می‌برد و می‌گوید پیامبران و امامان معصوم نیستند که فایل آن موجود است. حتی نعوذ بالله حضرت سلیمان را با عنوان بی‌شعور بیان می‌کند که شعور الهی نداشت و به‌جای این‌که از خدا آگاهی بخواهد از خدا مُلک خواست لذا نفهمیده از خدا چه بخواهد.


از طرف دیگر در بحث امامت نیز مطرح می‌کند که امامان معصوم نیستند. بحث مهدویت و رجعت را کاملاً به تمسخر می‌کشد و مطرح می‌کند که امامان می‌خواهند دوباره برگردند حکومت کنند و آن زمان اسب بوده و الآن باید بروند گواهینامه بگیرند و ماشین و موتور سوار شوند و این‌گونه به مقام امامت توهین می‌کند.


مسأله بعدی بحث عدالت خداست که زیر سؤال می‌برد. ایشان در کتاب انسان و معرفت و در ترم‌های عرفان حلقه مطرح می‌کند که انسان در یک‌جایی با خدا به مجادله می‌پردازد و از آن به‌عنوان «یوم‌المجادله» یاد می‌کند. در یوم‌المجادله بیان می‌کند که انسان‌ها از خدا شکایت می‌کنند یعنی جالب است که عرصه قیامت عرصه پاسخگویی انسان به کرده‌هایش نیست.


برای معاد تعریف‌های جدید مطرح می‌کند. به‌عنوان مثال، بحث برزخ را مطرح می‌کند اما می‌گوید ما در برزخ فرصت توبه و جبران داریم. یعنی شما یک فردی را به قتل برسان و بعداً در آن دنیا توبه و جبران می‌کنی.


طاهری با آموزه‌های خود نماز را زیر سؤال می‌برد. مثلاً می‌گوید تو که عاشق خدا نیستی، نمازت کیفیت ندارد و به درد نمی خورد. از طرف دیگر در کتاب عرفان کیهانی و در ترم هشت می‌گوید انسان نمی‌تواند عاشق خدا شود. وقتی فرد این‌ها را کنار هم جمع می‌کند، می‌گوید وقتی من نمی‌توانم عاشق خدا شوم، نمی‌توانم نماز درستی بخوانم. بر این اساس، خیلی زیرکانه، طاهری نماز را از دست مردم می‌گیرد. همان‌طور که بسم‌الله الرحمن الرحیم را گرفت و «به نام‌ بی‌نام او» را جایگزین کرد.


از دیگر انحرافات افکار طاهری و عرفان حلقه در فروعات دین این است که وی، حجاب را زیر سؤال می‌برد. یک تعریف جدیدی برای حجاب مطرح می‌کند و می‌گوید حجاب پرهیز از خودنمایی است، نه بدن‌نمایی و این بحث را در کتاب چند مقاله نیز مطرح می‌کند.


مسأله دیگر، بحث ارواح سرگردان است. طاهری می‌گوید یکی از دلایل بیماری انسان‌ها، رسوخ ارواح سرگردان است. طاهری به زیرکی در یک مقاله تناسخ را رد می‌کند ولی جالب است که از طرف دیگر تناسخ را وارد می‌داند. او معتقد است بیماری انسان‌ها به‌خاطر رسوخ جنیان و ارواح سرگردان است.

وضعیت طاهری سرکرده فرقه انحرافی
سرکرده فرقه انحرافی عرفان حلقه 14 اردیبهشت سال 90 بازداشت و از سوی دادگاه انقلاب به ‌اتهام توهین به مقدسات، مداخله غیرقانونی در امور پزشکی و درمان بیماران، ارتکاب فعل حرام و رابطه نامشروع، استفاده غیرمجاز از عناوین علمی (دکتری، مهندس) ضالّه بودن کتب و آثار به حبس،900میلیون تومان جزای نقدی و... محکوم شد.

این اتهامات باعث شد تا شبکه‌های خبری فارسی‌زبان معاند، خبرهای مربوط به او را پوشش دهند. اگرچه وی در زندان به‌سر می‌برد، ولی به لحاظ جسمی در وضعیت بسیارخوب و مناسبی قرار دارد، جریانات ضدانقلاب، معاند و معلوم‌الحال با پخش شایعه‌ای مبنی بر اعتصاب غذای طاهری طی چندروزگذشته به دروغ مطالبی را مطرح کردند که وی دچار مشکل جسمی شده و در بیمارستان بقیة الله الاعظم تهران بستری شده است و از به‌اصطلاح هواداران وی خواستند با تجمع و ایجاد فشار بر دستگاه قضائی، مقدمات آزادی او را از زندان فراهم کنند.

این در حالی است که براساس گفته افراد مطلع وی در زندان مقادیر زیادی مغزی‌جات چهارگانه لوکس خارجی را جاسازی کرده و در اوقات مقتضی با شیر اقدام به خوردن می‌کند، هم‌چنین در تماس با خانواده خود اظهار داشته است که وضعیت جسمی‌اش بسیار مناسب می‌باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.