پایگاه آمریکایی «رول کال» در گزارشی نوشت که باراک اوباما به احتمال زیاد با تمدید تحریم های ایران و تبدیل آن به یک قانون موافقت خواهد کرد

تمدید تحریم ها علیه ایران از سوی کنگره امریکا/اوباما قصد وتو کردن طرح کنگره را ندارد

به گزارش قدس آنلاین به نقل ازمیزان، مجلس نمایندگان آمریکا در حال برنامه‌ریزی برای تصویت تمدید تحریم های علیه ایران است که در روز ۳۱ سپتامبر سال جاری منقضی می‌شوند.
بر اساس این گزارش تمدید تحریم های ایران در بخش انرژی ممکن است که با مخالف دولت آمریکا و باراک اوباما روبرو شود اما منابعی در کاخ سفید اطمینان داده‌اند که اوباما به احتمال زیاد با تمدید این بخش از تحریم ها و تبدیل آن به یک قانون موافقت خواهد کرد.
این پایگاه آمریکایی درباره احتمال وتو نکردن این طرح کنگره به نقل از منابع آگاه دولتی  تصریح می کند که اوباما  تمدید تحریم ها علیه ایران را وتو نخواهد کرد چرا که مقامات دولت آمریکا و باراک اوباما به این نتیجه رسیده‌اند که تصویت این طرح مفاد برجام را نقض نمی کند.
«جاش ارنست» سخنگوی کاخ سفید نیز روز پنج شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت که من نمی‌توانم در حال حاضر پیش‌داوری کنم که آیا رئیس‌جمهور این طرح نمایندگان را امضاء خواهد کرد یا نه.
«ارنست» هچنین با تکرار این ادعای بی‌اساس که ایران حامی تروریسم و ناقض حقوق بشر  است،   مدعی شد این بخش از تحریم ها را دولت آمریکا حفظ کرده است که در صورت لزوم برای رفع طیف وسیعی از نگرانی های ما در رابطه با رفتار دولت ایران اعمال کنیم.
این طرح تمدید تحریم ها علیه ایران که به طرح «تمدید پاک» معروف است شامل تحریم هایی است که در سال ۱۹۹۶ دولت آمریکا علیه بخش انرژی ایران  تصویب کرده و  در پایان سال جاری ۲۰۱۶ منقضی می‌شود و اکنون کنگره سعی می کند که این تحریم ها را تمدید کند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.