قدس آنلاین - خوزستان -زهره کریمی : شب شعر مدافعان حرم خوزستان با عنوان «علویون» در جوار پیکر مطهر شهدای گمنام معراج شهدای اهواز در پادگان شهید محمودوند برگزارشد.

شب شعر مدافعان استان خوزستان در معراج شهدای اهواز برگزار شد

در این شب شعر که همزمان با شب شهادت امام سجاد (ع)، با حضور خانواده های شهدای مدافع حرم خوزستان برگزار شد ، شاعرانی همچون مصطفی محدثی، محمدمهدی سیار، احمد بابایی، مرتضی حیدری آل‌کثیر، حامد صافی، سید محمد مهدی شفیعی، سید علیرضا شفیعی و سالم ساری به شعرخوانی پرداختند.
در ابتدای این محفل معنوی و ادبی که به همت اداره کل کتابخانه های عمومی استان خوزستان و  با همکاری بنیاد شهید و امور ایثارگران، صدا و سیمای مرکز خوزستان، بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس، کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح، شهرداری اهواز و با حضور جمع کثیری از خانواده های معزز  شهداء و مشتاقان ادبیات آیینی و ارادتمندان فرهنگ شهادت برگزار شد، حجت‌الاسلام والمسلمین سپهر مدیر کل کتابخانه های عمومی خوزستان ضمن قدردانی ازشرکت کنندگان و خانواده شهدا، هدف از برگزاری این شب شعر را گرامیداشت یاد شهیدان مدافع حرم و تجلیل از خانواده های این عزیزان عنوان کرد.
یادآور می شود، سخنران ویژه این مراسم امام جمعه وقت استان، حضرت آیت الله دکتر حیدری بودند که با بیان نسبت شهادت شهیدان مدافع حرم در عصر آخر زمان با حرکت حسینی در عاشورا و تداوم زینبی آن، به خاطراتی از این شهیدان اشاره کردند. 
از برنامه های جانبی این مراسم می توان به برپایی نمایشگاهی از تصاویر شهداء ، موکب های سنتی، تابلوهای معرفی کتب های حوزه دفاع مقدس که توسط مقام معظم رهبری دارای تقریز شده اند، اشاره نمود .
در پایان مراسم از 25 خانواده مدافع حرم استان خوزستان و شاعران شرکت کننده در برنامه، تقدیر شد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.