رئیس کمیسیون اروپایی با تاکید بر اینکه شرایط امروز برای اروپاییان خطرناک‌تر شده است، گفت: در چنین شرایطی ممکن است دوباره درگیری‌های مسلحانه در اروپا شکل گیرد.

هشدار وقوع درگیری‌های مسلحانه در اروپا

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری تسنیم، "ژان کلود یونکر"، رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا در گفتگو با روزنامه اتریشی "استاندارد" به نتایج مثبت قرارداد تجارت آزاد اروپا با کانادا موسوم به ستا که اخیرا منعقد شده است پرداخته و بر لزوم شفاف سازی بیشتر درباره روند مذاکرات قراردادهای تجاری اتحادیه اروپا با دیگر کشورها در آینده تاکید کرد.

یونکر در بخش دیگری از این گفتگو تصریح کرد که من هرگز در یک چنین طیف گسترده‌ای این مسئله را تجربه نکردم که دولت‌های اروپایی در بروکسل به اتفاق آرا یا با رأی اکثریت تصمیمی بگیرند و بعد از آن خود را نسبت به این تصمیمات متعهد احساس نکنند. این برای من یک مسئله نگران کننده است. اگر ما دیگر به قوانین خود احترام نگزاریم در مسیری خطرناک و پرماجرا قدم می گذاریم.

رئیس کمیسیون اروپایی در بخش دیگری از این گفتگو درباره شرایط حدود 500میلیون اروپایی گفت: من باید بگویم که دنیا و آینده آن برای اروپاییان پر از فرصت است؛ اما پیچیده‌تر از همیشه و خیلی خطرناک تر شده است.

اما ما باید امروز ببینیم که شرایط برای اروپاییان خطرناک‌تر شده است. جنگ به مرزهای ما نقل مکان کرده است. سوریه یک همسایه اتحادیه اروپاست.

وی با توجه به خطر تروریسم افراطی اسلامی تاکید کرد که درگیری های مسلحانه ممکن است دوباره در اروپا شکل گیرد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.