وزیر امور خارجه سوریه در مصاحبه با شبکه «بی بی سی» تأکید کرد که غرب و آمریکا نتوانستند معارضان باصطلاح میانه رو را از تروریست‌ها تفکیک کنند و این به مفهوم آن است که از این گروههای تروریستی دفاع می‌کنند.

از حریم هوایی خود دفاع خواهیم کرد/آیا اوباما عاشق مردم سوریه است؟

به گزارش قدس آنلاین به نقل از فارس، «ولید المعلم» وزیر امور خارجه سوریه در مصاحبه‌ای با شبکه «بی‌بی‌سی» تصریح کرد که اولویت دولت سوریه بازپس‌گرفتن شهرهای «حلب»، «الباب» و «ادلب» از دست تکفیری‌ها است و بعد از آن احتمالاً «رقه» را هدف قرار می‌دهد.

وی در اینباره توضیح داد: «حلب اولویت ما است. الباب و شمال حلب دومین اولویت ما هستند و بعد از آن ممکن است ادلب و الرقه را هدف قرار دهیم. نمی‌دانم».

ولید معلم در خصوص صحبت غرب و آمریکا از معارضان میانه‌رو گفت: «متأسفانه هیچ‌کشوری در جهان نیست که بتواند به ما بگوید که اگر کسی یا گروهی علیه پلیس یا ارتش مسلح شده است، چه نام دارد و اینکه میانه‌رو چه کسی است؟ آن‌ها نتوانستند این افراد را از النصره تفکیک کنند و این به مفهوم آن است که آن‌ها از النصره و بقیه دفاع می‌کنند».

وزیر خارجه سوریه تأکید کرد: «اگر معارضان علیه دولت سوریه و ارتش مسلح نمی‌شدند، در واقع معارضان قانونی بودند و ما از قبل با آن‌ها مذاکراتی داشتیم.»

خبرنگار «بی‌بی‌سی» در سؤالی از وزیر خارجه سوریه در خصوص تصمیم «باراک اوباما» رئیس‌جمهوری آمریکا برای مداخله کمتر در امور سوریه، سؤال کرد که ولید معلم اینگونه پاسخ داد: «بگذارید سوالی را از شما بپرسم. آیا فکر می‌کنید که اوباما بیش از منافع مردم آمریکا، عاشق مردم سوریه بوده است؟ من فکر می‌کنم که او از منافع مردم آمریکا دفاع کرده است. قبل از اوباما، جورج دابلیو بوش را داشتیم که در امور عراق دخالت کرد. نتیجه چه شد؟ عراق نابود شد.»

ولید معلم درباره پیشنهاد اخیر «هیلاری کلینتون» نامزد دموکرات‌ها در انتخابات ریاست‌جمهوری 2016 آمریکا در خصوص ایجاد منطقه «پرواز ممنوع» بر فراز سوریه گفت: «ما قطعاً از حریم هوایی خود دفاع خواهیم کرد».

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.