قدس آنلاین/ بهاره بختیاری: در پی درج مطلبی با عنوان «مسافرکشی که مسافر زندان شد» در روزنامه قدس مورخه دهم آبان ماه راننده‌ای که بخاطر دیه زندانی شده بود، با همت خیران بزودی آزاد می‌شود.

روزنامه قدس زمینه‌ساز آزادی یک زندانی دیه شد

به گزارش خبرنگار ما، این مرد مسافرکش که به دلیل تصادف و بروز حادثه برای مسافرش محکوم به پرداخت دیه شده بود، با همکاری ستاد دیه و همت یک خیر تهرانی از زندان آزاد می‌شود.

بنابراین گزارش، مرد مسافرکش به دلیل نیاز مالی و رودربایستی با مرد همسایه میزبان سفر او به مشهد می‌شود. اما در مسیر راه دو نفر دیگر را هم که کنار جاده منتظر بودند، سوار می‌کند.

این مرد راننده در طول مسیر، به دلیل عجله سرنشینان با سرعت بالایی می‌راند تا اینکه به همین دلیل با وانت بار تصادف می‌کند ماشینش از مسیر جاده منحرف و واژگون می‌شود، مرد همسایه در همان لحظه اول به دلیل شدت صدمات وارده فوت کرد و مسافران دیگر خودرو نیز مصدوم می‌شوند. از این لحظه داستان زندگی مرد راننده که در رودربایستی قبول می‌کند همسایه را به مشهد برساند، تغییر می‌کند او که به دلیل بیماری پدرش نان‌آور خانه خود و خانه پدرش بود به دلیل محکوم شدن به پرداخت دیه تبدیل به سربار آن‌ها می‌شود. او بهترین سال‌های زندگی‌اش را دور از خانواده پشت میله‌های زندان می‌گذراند و چون نتوانسته پول دیه قتل غیرعمد را پرداخت کند، سال به سال بر این رقم افزوده می‌شود. طبق حکم قاضی 30 درصد مبلغ را بیمه پرداخت کرد و 70 درصد که به رقم روز به 100 میلیون رسیده است، مرد راننده باید پرداخت کند.

پس از درج ماجرای زندگی این مرد در روزنامه قدس که با همکاری ستاد دیه خراسان رضوی و خط قرمز صورت گرفت، یک خیر تهرانی پا پیش گذاشت تا گره از زندگی این مرد و خانواده‌اش باز کند و با پرداخت دیه او را از زندان و دو خانواده را از مشکلات معیشتی نجات دهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.