قدس آنلاین-بجنورد- کبری علی آبادی:رئیس کمیسیون نظارت و پیگیری حقوقی شورای اسلامی شهر بجنورد با ابراز ناخرسندی از مصاحبه مدیرکل دفتر فنی استانداری در باره توقفگاه طبقاتی مرکز استان گفت:مسئول وقفه ۲۰ ماهه این پروژه دفتر فنی استانداری است.

دفتر فنی مسئول وقفه ۲۰ ماهه توقفگاه طبقاتی بجنورد است

به گزارش قدس آنلاین از بجنورد، رضا فیروزه در جلسه علنی شورای اسلامی شهر بجنورد با بیان اینکه دفتر فنی خود را دایه مهربان تر از مادر عنوان کرده است اظهار داشت: توقفگاه طبقاتی پروژه فراموش شده ای است که رویش سر پوش گذاشتند و با مصاحبه هایی، شورای شهر را که نمایندگان مردم هستند را ناکارآمد معرفی می کنند.

این عضو شورای اسلامی شهر بجنورد خاطرنشان کرد: وظایف دفتر فنی استانداری مشخص است و جایگاه این دفتر نظارتی و فنی است.

وی افزود: برای روشن شدن ادعاهای دفتر فنی مبنی بر اینکه نمی گذارد حق مردم در اجرای توقفگاه طبقاتی ضایع شود، حاضر هستیم با وی مناظره کنیم تا مردم خود قضاوت داشته باشند.

رئیس کمیسیون نظارت و پیگیری حقوقی شورای اسلامی شهر بجنورد خاطرنشان کرد: از این مسئول انتظار می رود در هسته مرکزی شهر قدم بزند و  ببیند خیابان ها تبدیل به محل توقف خودروها شده اند.

فیروزه گفت: از مسئولان انتظار می رود در اظهار نظر ها دقت بیشتری داشته باشند.

این عضو شورای اسلامی شهر بجنورد افزود: مدیرکل دفتر فنی استانداری در حالی از تضییع حقوق مردم ابراز نگرانی کرده که حتی یک ریال اعتبار دولتی در پروژه توقفگاه طبقاتی بجنورد هزینه نشده است.

درخواست برای موافقت شهرداری بجنورد با اختصاص ٢٥٠ میلیون اعتبار برای بازگشایی معابر بافت فرسوده از دیگر مواردی بود که در این نشست بررسی شد.

حسین پیلتن، رئیس شورای اسلامی شهر بجنورد گفت: در تفاهم نامه ای که منعقد شده، باید شهرداری، بابت تملک بافت فرسوده و بازگشایی معابر بافت فرسوده مبلغ ٢٥٠ میلیون تومان به راه و شهرسازی پرداخت کند اما تصور ما این بود اعتباری که در سفر رهبر معظم انقلاب اختصاص یافته بلا عوض است.

*حمایت شورای شهر از بیماران سرطانی

رئیس انجمن حمایت از بیماران سرطانی خراسان شمالی نیز دراین نشست با بیان اینکه شیوع و بروز سرطان در خراسان شمالی نگران کننده است، از شورای شهر درخواست کرد تا در انجام برنامه های تبلیغاتی و آگاهی بخشی مساعدت داشته باشد.

سیدحمید حریری اظهار داشت: متاسفانه تبلیغاتی که برای حساس کردن جامعه نسبت به اقدامات پیشگیرانه از ابتلا به سرطان بر روی استندهای سطح شهر نصب شده بود جای خود را به تصویری از انتصاب های جدید داد.

وی تصریح کرد: زمانی‌که مدیری منصوب می‌شود هزینه‌های زیادی برای تبریک صرف می شود اما یک بیمار مبتلا به سرطان برای ۱۰۰ هزار تومان اشک می‌ریزد.

حریری خواستار اختصاص استند ها و بیلبوردهای سطح شهر برای اقدامات تبلیعی و آگاهی بخشی در زمینه پیشگیری از بیماری سرطان شد.

وی افزود: هر ساله هزینه های زیادی صرف درمان و تهیه دارو برای بیماران سرطانی می شود و مطابق یک گزارش، سال گذشته هشت هزار میلیارد تومان در این زمینه هزینه شده است.

حریری اظهار داشت: متاسفانه هزینه های بالای درمان بیماری سرطان، سال گذشته چندصدهزار خانوار را به زیر خط فقر کشانده است.

وی تاکید کرد: سرطان های گوارش همچون سرطان مری، معده و پانکراس، صدر نشین آمار مبتلایان به سرطان در خراسان شمالی است که با تشخیص زودهنگام می توان به درمان آن کمک کرد.

رئیس انجمن حمایت از بیماران سرطانی خراسان شمالی گفت: با همکاری مسئولان در زمینه ارتقای آشنایی مردم با بیماری سرطان می توانیم ۳۵ درصد از سرطان ها را نداشته باشیم.

وی از واکنش مسئولان در برابر گلایه های این انجمن گلایه کرد و گفت: متاسفانه وقتی از کمبودها و بی مهری ها که نسبت به بیماران سرطانی صحبت می کنیم، برخی مسئولان ناراحت می شوند و برخی در تقابل با ما قرار می گیرند.

انتهای خبر/.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.