وزیر خارجه فرانسه از نشست کشورهای اروپایی، آمریکا و حوزه خلیج فارس در پاریس با محور بحران در سوریه خبر داد.

نشست آمریکا، اروپا و کشورهای حوزه خلیج فارس با محور سوریه

به گزارش قدس آنلاین به نقل ازتسنیم، خبرگزاری فرانسه با استناد به اظهارات امروز چهارشنبه «ژان مارک آیرو» وزیر خارجه فرانسه، از نشست برنامه ریزی شده کشورهای آمریکا، اروپا و کشورهای حوزه خلیج فارس در تاریخ 10 دسامبر (20 آذر) با محور سوریه در پاریس خبر داد.

«ژان مارک آیرو» وزیر خارجه فرانسه در ضمن این بیانات، درباره وقوع تراژدی در سوریه از دیدگاه جامعه بین المللی هشدار داد و گفت می خواهد کشورهایی را که حامی راه حل سیاسی در سوریه هستند و استدلال جنگ همه جانبه در این کشور را رد می کنند، دور هم جمع کند.

آیرو خطاب به خبرنگاران گفت: زمان آن رسیده است که جامعه بین المللی از خواب بیدار شود زیرا یک تراژدی در برابر چشمان ما در حال گسترش است.

وزیر خارجه فرانسه از حضور کشورهای آمریکا، فرانسه، آلمان، ایتالیا، انگلیس و ترکیه به همراه عربستان سعودی، قطر، امارات متحده عربی و اردن در نشست پاریس با محور سوریه خبر داد.

امروز خبرگزاری رویترز نوشت که «مادلین آلبرایت» وزیر خارجه اسبق آمریکا از حزب دموکرات و «استفان هادلی» مشاور سابق امنیت ملی آمریکا از حزب جمهوریخواه با تهیه گزارشی، خواستار تشدید حضور نظامی این کشور در سوریه به بهانه کمک به حل و فصل سیاسی بحران در این کشور شده اند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.