مشهد- مدیرعامل گروه شرکت‌های پدیده شاندیز در پاسخ به خبرنگار ما مبنی بر اینکه طی چه بازه زمانی سهامداران پدیده می‌توانند به پول خود برسند، اظهار داشت: ما بر اساس امکاناتی که فراهم می‌شود می‌توانیم قول و وعده بدهیم.

پدیده همچنان در کماست/بی اعتنایی دولت به مشکلات سهامداران

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، محسن شوشتری افزود: اگر مصوبات ۳۰ مردادماه شورای امنیت انجام می‌شد، قطعاً شاهد اتفاقات خوبی بودیم.

وی ادامه داد: در مصوبات این شورا آمده بود و در مدت زمان۱۰ روز باید کنسرسیومی از بانک‌ها تشکیل و اعتبار مورد نیاز نیز تأمین می‌شد در این صورت می‌توانستم هشت ماه تا یک سال  واحدهایی از این پروژه را تکمیل و به بازار عرضه کنیم.

شوشتری افزود: ضمن اینکه مردم سهامداران پروژه پدیده هستند و باید شرایطی فراهم شود تا قابلیت نقل و انتقال سهام به شکل مناسب انجام شود و در واقع بازار نقل و انتقال به طور رسمی راه بیفتد و بعد بر اساس شرایط پروژه، سهام قیمت گذاری شود.

وی در ادامه داد: اگر مصوبات ۳۰ مرداد ماه شورای امنیت به طور کامل اجرا می‌شد، وضعیت پدیده از آنچه اکنون هست، به مراتب بهتر بود.

 وی با اشاره به پیامک‌های دریافتی زیادی از مردم و سهامداران مبنی بر اینکه پدیده چه زمانی پول سهامداران را پس می‌دهد، خاطرنشان کرد: باید پول مردم که در این پروژه سرمایه گذاری شده، به تولید و ثروت تبدیل بشود تا از محل این ثروت بتوان بدهی مردم را پرداخت کرد.

وی با اشاره به اینکه پدیده بیش از ۲ هزار میلیارد تومان بدهی دولتی دارد، اضافه کرد: بدهی پدیده به مردم، پیمانکاران و مشاوران قبلی ۶۰۰ تا ۷۰۰ میلیارد تومان است و ۳ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان نیز تعهداتی است که باید بابت تبدیل سهام به تعهد پرداخت.

نارضایتی از عملکرد

وی با بیان اینکه از عملکرد خود راضی نیستیم، گفت: با این حال پیش وجدان خود راضی هستیم که  تلاش برای حل مشکل پدیده انجام شده است، با این حال شرمنده و خجالت زده مردم و سهامداران هستیم. هر چند یکسری اقدام‌هایی از جمله دریافت قطعی تخفیف ۴۰ درصدی در بخش طلب ۷۴۰ میلیارد تومانی مورد ادعای جهاد کشاورزی از پدیده در بحث اراضی انجام شد که معتقدیم بر اساس مستندات قانونی ۶۰ درصد دیگر نیز باید لغو شود.

وی با بیان اینکه این اقدام‌ها با کمک ستاد تدبیر و وزارت کشور انجام شده است، گفت: استاندار خراسان رضوی نیز تأکید بر این دارد که باید هر چه سریع‌تر موضوع نقل و انتقال سهام عملیاتی شود که البته بحث نقل و انتقال باید در بورس انجام شود.

شوشتری با اشاره به اینکه پدیده موضوعی بحرانی است و باید به روش‌های حل بحران مشکلات آن حل شود، یادآورشد: بنا به گفته استاندار و وزیر کشور، این پروژه تاکنون ۴۰۰ تجمع داشته است، بنابراین یک موضوعی بحرانی است و انتظار می‌رود، بورس مشکل پدیده را با روش‌های ویژه بررسی و حل کند.

وی با تأکید بر اینکه مصوبه ۳۰ مردادماه مصوبه جامعی است، گفت: نمی شود بخش ها و قسمت هایی از این مصوبه را اجرا و بخشی را نادیده گرفت. در این مصوبه همه مشکلات شناسایی و راهکارها تعیین و برنامه زمان‌بندی مشخص شده است که اگر همه آن‌ها عملیاتی نشود، بحران پدیده حل نمی شود.

مدیر عامل گروه شرکت‌های پدیده شاندیز با اشاره به گفت‌وگوی تلفنی قاضی پور، نماینده مجلس با مدیر عامل بورس خاطر نشان کرد: در این گفت‌وگو ظاهراً طرح شده است که قرار است مدیر عامل بورس برای رفع مشکل پدیده در بحث ورود به بورس و بازار نقل و انتقال سفری به مشهد خواهد داشت.

 وی درباره طرح موضوع پدیده در سفر اخیر رئیس جمهور به مشهد یادآورشد: از گروه پدیده درخواستی برای ارایه مطالبی  به رئیس جمهور در خصوص موضوع پدیده نشد، در حالی که اگر قرار بود انجام شود، معمولا یکی دو هفته قبل از سفر درخواست‌ها برای ارایه مطالب مطرح می‌شود، ولی در این سفر از ما چنین درخواستی نشد.

لغو شدن جلسه کنسرسیوم بانکی

وی درباره تشکیل کنسرسیوم بانکی برای پدیده خاطر نشان کرد: قرار بود دوم آذر ماه جلسه‌ای با حضور هشت بانک شامل ملی، صادرات، تجارت، ملت، سپه، صنعت و معدن، رفاه و گردشگری با موضوع تشکیل کنسرسیوم برای تأمین مالی و نقدینگی مورد نیاز پدیده برگزار شود که لغو شد و البته با نامه به رئیس کل بانک مرکزی  دلایل این مسأله در دستورکار پیگیری پدیده قرار گرفته است.

وی در ادامه به بخشی از اقدام‌های انجام شده در حوزه پدیده اشاره کرد و گفت: در خصوص طلب ۹۴۸ میلیارد تومانی مورد ادعای شهرداری شاندیر در نهایت با رایزنی‌ها مقرر شد، با توجه به اینکه پروژه پدیده گردشگری است، بنابراین پس از پنج سال از زمان راه اندازی هر یک از پروژه ها، شهرداری  طلب خود را دریافت کند. البته با لحاظ این حق برای پدیده که اصل بدهی مورد ادعای شهرداری را بررسی کند.

به گفته وی، هر چند پروژه پدیده همچنان در کماست، اما  در خصوص پروژه کیش با یک سرمایه گذار قرارداد اولیه منعقد شده و کار اکنون در مرحله تجهیز کارگاه و حمل ماشین آلات قرار دارد.

خجسته، مدیرعامل شرکت ابنیه پدیده نیز با اشاره به بدهی ۱۰۰ میلیون تومانی پدیده به تأمین اجتماعی و دارایی اظهار داشت: مدیران کنونی پدیده با محدودیت‌های قانونی از جمله توقیف اموال و ممنوع المعامله بودن مواجهند که باید گفت، این موارد ارمغان ورود ما به کار پدیده است.

  

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.