معاون وزیر و رئیس سازمان مدیریت بحران کشور گفت: همواره باید آمادگی لازم در برابر بحران را داشته باشیم و امکانات مان را ارتقا دهیم.

آمادگی دائمی در برابر بحران/ ارتقاء امکانات و تجهیزات مقابله با بحران

به گزارش «قدس آنلاین» به نقل از خبرگزاری ایرنا،  اسماعیل نجار روز شنبه در مراسم افتتاحیه دومین رویداد جامع مدیریت بحران در مرکز نمایشگاهی شهر آفتاب، افزود: در حال حاضر مباحث پیش بینی، پیشگیری و مقابله با بحران را در دستور کار داریم و دنبال می کنیم.
وی با تاکید بر شناسایی مخاطرات طبیعی اظهار کرد: با شناسایی مخاطرات در کشورمان، قادریم برنامه ای مدون را برای پیشگیری تدوین کنیم.
معاون وزیر کشور همچنین با اشاره به آمادگی نیروهای مسلح کشور در برابر بحران و حوادث طبیعی تصریح کرد: خوشبختانه ارتش منسجم، به روز و کارآمدی داریم که روز به روز آگاهی های خود را ارتقا می دهند و تلاش می کنند آمادگی لازم در برابر هر ناامنی و بحرانی را در مرزهای کشورمان داشته باشند.
وی افزود:‌ باید از هر امکانات و تجهیزاتی در مدیریت بحران استفاده کنیم و این موضوع نیاز به پول زیادی ندارد.  
نجار با تاکید بر موضوع آمادگی در برابر بحران و حوادث طبیعی نیز اظهار کرد: همه اقشار جامعه و نیز مدیران اجرایی دستگاهها باید آمادگی لازم را داشته باشند واین امر با آموزش قابل تحقق است.
وی گفت: هم اینک آموزش در بخش مدیران اجرایی استان ها را دردستور کار داریم و تاکنون در ۵ استان کشور این کارگاههای آموزشی به صورت اردویی برگزار شده است و خوشبختانه به اذعان خود مدیران این آموزش ها برای مقابله با بحران اخیر بسیار کارآمد بوده است.
نجار گفت: این آموزش ها به صورت لایه به لایه در دستور انجام است و باید در سطح جامعه گسترش یابد؛ چنانچه طی برنامه ای ۴ ساله که وزیر کشور نیز با آن موافقت کرده است و دنبال آن هستیم تا مبحث آموزش در برابر بحران را در تمام کشور به اجرا درآوریم.
معاون وزیر کشور با تاکید بر آموزش مردم هم گفت: مردم باید آموزش ببینند تا هم مطالبه کنند و هم بتوانند هنگام وقوع زلزله به ما کمک کنند.
نجار افزود: معتقدم بهترین کسانی که می توانند هنگام وقوع بحران و زلزله بیشترین کمک ها را بکنند خود مردم به عنوان عضو و اعضای خانواده هستند.  
وی در عین حال به قانون مدیریت بحران کشور نیز اشاره کرد و گفت: این قانون به دستور مقام معظم رهبری در یک دوره ۵ ساله به صورت آزمایشی مصوب شد و به اجرا درآمد؛ هم اینک منتظر تایید مجلس برای دائمی شدن این قانون در کشور هستیم.
نجار در بخش دیگر سخنانش به دو بحران ریزگردها و فرو نشست زمین اشاره کرد و گفت: این حوادث کشورمان را در برگرفته و تلفات و خسارات زیادی را تاکنون به کشور وارد آورده است.
وی افزود: ورود ریزگردها به کشور ۸۰ درصد منشا خارجی دارد و تنها ۲۰ درصد مربوط به جمهوری اسلامی است که اقداماتی در این باره انجام شده است.
نجار در ادامه به عدم کیفیت ساخت و سازها اشاره کرد و گفت: آنقدر که به دکوراسیون خانه هایمان اهمیت می دهیم، ندیده ام که به کیفیت ساختمان هایی که می سازیم و یا خریداری می کنیم اهمیت قائل شویم.
رئیس سازمان مدیریت بحران کشور گفت: باید جامع نگر و هوشمند باشیم تا بر مشکلات فائق آییم و بتوانیم خسارات مالی و جانی را مدیریت کنیم.
نجار در ادامه گفت: از همه نظرات و پیشنهادات در زمینه بحران استقبال می کنیم و امیدواریم با ارتقای تجهیزات و امکانات بتوانیم به کاهش خسارات کمک کنیم.
به گزارش ایرنا، در حاشیه این نمایشگاه، اسماعیل نجار طی نشستی با مدیران عمرانی استانها و مدیران کل بحران کشور موضوع بحران را در استان های کشور مورد بررسی قرار داد و از نقطه نظرات و مشکلات این مدیران آگاه شد.
نجار همچنین از غرفه های شرکت کنندگان و دستاوردهای آنها بازدید کرد.
دومین رویداد جامع مدیریت بحران از امروز - شنبه - در مرکز نمایشگاهی شهر آفتاب با حضور معاون وزیر کشور و رئیس سازمان مدیریت بحران و حمعی از مسئولان نیروهای مسلح و نمایندگان سفیران کشورهای مختلف در جمهوری اسلامی کار خود را آغاز کرد و تا ۲۳ آذرماه در این مرکز نمایشگاهی ادامه خواهد داشت.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.