برای نخستین بار با مذاکرات مسئولان صنایع دستی کشور، بخش ویژه ای در جشنواره فیلم ۱۰۰ امسال و فهرست پخش روزانه شبکه مستند به سیما به صنایع دستی اختصاص یافت.

حضور صنایع دستی در شبکه مستند و جشنواره فیلم ۱۰۰

به گزارش «قدس آنلاین» به نقلاز معاونت صنایع دستی و هنرهای سنتی کشور، حجت الله مرادخانی مشاور معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی، در ارتباط با برگزاری جشنواره فیلم صدثانیه ای و نگاه ویژه به صنایع دستی در آن گفت: طی مذاکرات متعدد و تفاهم نامه میان معاونت صنایع دستی و هنرهای سنتی سازمان و حوزه هنری این امر مقرر شد.
وی افزود: البته موضوع اصلی جشنواره امسال، سینمای اخلاق است که در بخش اخلاق و فرهنگ، موضوع حمایت از صنایع دستی و تولید آن به عنوان یکی از حوزه های فرهنگی و اجتماعی کشور مورد توجه قرار گرفته است.  
مرادخانی گفت: هدف از حضور صنایع دستی و معین کردن بخش ویژه ی صنایع دستی و هنرهای سنتی در این جشنواره ایجاد امکانی ویژه برای فرهنگ سازی و گفتمان سازی در خصوص این هنر صنعت اصیل کشورمان است.
وی ادامه داد: در دنیای امروز فیلم به عنوان یک رسانه فراگیر از بالاترین ضریب نفوذ بر افکار عمومی برخوردار است و در نتیجه با ایجاد امکانی برای تولید فیلم های کوتاه صد ثانیه ای با موضوع صنایع دستی ایران می توان از این تاثیرگذاری برخوردار شد. نکته مهم دیگر در این زمینه این که با توجه به تحولات صورت گرفته در دنیای امروز مخاطبان فضای مجازی و شبکه های اجتماعی بسیار به دیدن آثار کوتاه و پر مغز گرایش دارند و فیلم های صد ثانیه ای یک تولید سینمایی اثر بخش برای این مخاطبان هستند.
جشنواره فیلم های صدثانیه ای به همت حوزه هنری برگزار می شود و علاقمندان می توانند برای آگاهی از شرایط شرکت در این جشنواره و ارسال فیلم های خود به وبسایت این جشنواره به آدرس www.۱۰۰fest.com مراجعه کنند.
مهلت ارسال آثار به جشنواره فیلم ۱۰۰ تا پایان دیماه سالجاری است و آثار راه یافته به جشنواره ۲۰ بهمن ماه اعلام می شوند. اختتامیه این جشنواره ششم اسفندماه در تالار اندیشه حوزه هنری برگزار می شود.

** پخش مستندهای صنایع دستی در برنامه های روزانه شبکه مستند
بنا به گزارش معاونت صنایع دستی، بهمن نامور مطلق معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی و سید سلیم غفوری مدیر شبکه مستند در نشستی درباره اقدامات و فعالیت های مشترک دو حوزه به بحث و گفت وگو نشستند.
هدف از برگزاری این نشست گفت وگو و تبادل نظر برای برپایی برنامه های مشترک، پخش مستندهای صنایع دستی وانجام گفتگوهای اولیه برای برپایی جشنواره های اختصاصی فیلم مستند صنایع دستی بوده است.
براساس این جلسه مقرر شده، مستندهای تولیدی ستاد و استانها درحوزه صنایع دستی، توسط شبکه مستند در فهرست برنامه های روزانه با اختصاص زمانی مناسب به نمایش گذاشته شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.