خبرگزاری رویترز اعلام کرد، یکی از دادگاه های سوئد سه مرد را به جرم بکارگیری رانندگان مینی بوس و قاچاق ۸۰ مهاجر از شمال ایتالیا به سوئد محکوم کرد.

سوئد سه قاچاقچی مهاجران را محکوم کرد

به گزارش قدس آنلاین به نقل ایرنا، رویترز روز گذشته به نقل از حکم دادگاه نوشت که دو تن از این قاچاقچیان تابعیت دوگانه عراق و سوئد را داشته و فرد سوم شهروند سوریه است. بسیاری از این مهاجران که در سال ۲۰۱۴ از ایستگاه قطار میلان ایتالیا به سوئد آورده شدند، سوری هستند.
یکی از قاچاقچان به دو سال و دیگری به یک سال و نیم زندان محکوم شده است. مجازات زندان فرد سوم تعلیقی است.
قاچاقچیان در ابتدا متهم به قاچاق ۱۷۰ نفر به سوئد شده بودند ولی دادگاه اعلام کرد که برخی از این مهاجران به دانمارک قاچاق شده اند.
به گفته دادستانی، درآمد این سه قاچاقچی که از هر مهاجر ۵۳۰ دلار دریافت می کردند به ۱۶ هزار و ۳۰۰ دلار رسید. قاچاقچی ها به طور معمول هزینه ای بابت قاچاق کودکان دریافت نمی کردند.
در سال ۲۰۱۵ و پس از سیل میلیونی مهاجرت به اروپا و بخصوص آلمان، کشورهای حوزه شنگن که سوئد نیز جزو آنان است تمهیدات مرزبانی ای را برای مقابله با این هجوم مهاجران اعمال کردند.
حوزه شنگن متشکل از ۲۶ کشور اروپایی است که کنترل گذرنامه در بدو ورود را برای شهروندان این منطقه حذف کرده‌اند.
به گزارش ایرنا، در پی حمایت کشورهای غربی و عربی از تروریستهای سوریه، بسیاری از جنگ زدگان این کشور ناچار به ترک خانه و کشور خود و مهاجرت به کشورهای دیگر از جمله اروپا شدند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.