همزمان با ایام فرخنده میلاد پیامبر رحمت، حضرت ختمی مرتبت(ص) و هفته وحدت، سمیناری با موضوع 'وحدت' با حضور شناخته شده ترین چهره های مذهبی، علمی و دانشگاهی پاکستان به میزبانی سفارت جمهوری اسلامی ایران در اسلام آباد برگزار می شود.

سمینار بزرگ 'هفته وحدت' در پایتخت پاکستان برگزار می شود

به گزارش «قدس آنلاین» به نقل از ایرنا، این سمینار قرار است پنج شنبه شب و با محوریت تاکید بر تقویت وحدت میان تمام گروه ها و فرقه های مختلف اسلامی برگزار شود.
تعداد قابل توجهی از علمای دینی، شخصیت های مذهبی و اندیشمندان از بسیاری از گروه ها و احزاب مختلف مذهبی-سیاسی پاکستان برای شرکت در این سمینار دعوت شده اند.
حضرت امام خمینی (ره) در ابتکاری ماندگار، برای اینکه روایات مختلف درباره روز ولادت پیامبر (ص) به عاملی وحدت بخش میان مسلمان تبدیل شود، از روز ۱۲ تا ۱۷ ربیع الاول را 'هفته وحدت' نامگذاری کردند.
هفته وحدت و جشن های میلاد پیامبر اسلام (ص) در پاکستان نیز از چند روز قبل از ۱۲ ربیع الاول آغاز شده و تقریبا تا روز هفدهم این ماه ادامه دارد.  
برادران اهل تسنن و اهل تشیع پاکستان همه ساله در جشن های ایام میلاد مسعود پیامبر(ص) در کنار یکدیگر به عنوان برادران ایمانی هم قرار می گیرند و وحدت، همدلی و یکپارچی میان مسلمانان را به بهترین شکل به نمایش می گذارند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.