مشهد- نبی مکرّم اسلام (ص) به عنوان کامل‏ ترین اسوه راستین بشریّت، نسبت به تمام مردم بسیار صمیمی و مهربان بود آن بزرگوار با داشتن این خصلت ستودنی توانست در طول ۲۳ سال دل‏های بسیاری را شیفته مکتب خویش کند چنانچه که هنوز بسیاری از مردم جهان به دلیل شیفتگی سیره ایشان از مذاهب مختلف به دین اسلام روی می آورند.

عشق به حضرت محمد(ص) زمان و مکان نمی شناسد

قدس آنلاین-رضا راوری:یکی از افرادی که شیفته سیره نبی مکرم اسلام و مکتب اسلام شده است بانوی مستبصر سریلانکایی با نام «من وَلوُری آدامزبا» اهل سریلانکا است که دلایل تشرف به دین اسلام را  شخصیت مهربان پیامبر  می داند.

خودتان را معرفی کنید

من وَلوُری آدامز هستم از سریلانکا

چه زمانی به ایران آمدید؟

من کمی قبل از انقلاب ,  به ایران آمدم . حدود ۳۷ سال پیش .

ذهنیت شما از ایران چه بود؟

فقط در مدرسه پیرامون ایران خوانده بودم .فرش و آثار دستی پرشیا، اما بعد از دیدن , فکری که راجع به ایران داشتم  خیلی فرق کرد .

من اولین بار برف را در ایران دیدم . یادم هست زمانی که برف دیدم خیلی ذوق زده شدم، چون ما فقط یک فصل داریم و چهار فصل را در ایران  تجربه کردم و سرما برایم خیلی سخت بود .

تفریح شما در سریلانکا چه بود؟

ما در سن مدرسه مسیحی بودیم، مدیر ما یک خواهر روحانی بود، به همین خاطر  مذهبی بار آمدیم و در برنامه های مدرسه شرکت می کردیم , مثل تئاتر و کمک به فقیر ها .

دین شما چی بود؟

مردم سریلانکا بودایی اند، هندو، مسیحی و مسلمانان در رتبه های بعدی هستند. من کاتولیک بودم البته تا وقتی که با یک مرد مسلمان آشنا شدم او باعث آشنایی من با اسلام  شد .

از جنگ ایران و عراق چیزی یادتان هست؟

جنگ شروع شده بود  و همه جا بمباران می شد من یک بچه کوچک چهار ماهه داشتم . با خودم گفتم من چه هستم ؟ نه مسیحی  که هرهفته کلیسا بروم و نه مسلمان . اگر بمیرم باید چه کنم ؟ یادمه یک کتاب نماز داشتم , ملحفه تخت را برداشتم و شروع کردم از روی کتاب نماز خواندن .

از تجربه حجاب بگویید

برای یک تازه مسلمان سخت بود و سخت است. اما چادر یک حجاب سنتی ایران است وقتی من خارج از کشور می روم همه گونه تیپی هست ولی اگر یک نفر شما را از دور ببیند متوجه می شود که مسلمان هستید و برای سلام و احوال پرسی نزدیک می آید. مسلمان یعنی حجاب و من این را خوب فهمیدم . حجاب به من شخصیت و سر بلندی داد.

از شخصیت های اسلامی چه کسی توجه شما را بیشتر جذب کرده؟

وقتی مسیحی بودم، سرگذشت حضرت آدم (ع) تا حضرت عیسی (ع)  را در مدرسه مطالعه کردم . بعد از اسلام تا پیامبر (ص)  نیز آمدم تا کامل شوم. شخصیت پیامبر (ص) خیلی مهربان است و برای ایشان همه چیز یکسان و مساوی است. سیاه و سفید مخصوصا در مکّه؛ اما در مسیحیت اینگونه نیست آنهایی که پولدارند جلو می نشینند، حتی اسمشان روی صندلی نوشته شده است و فقیران گاهی روی زمین می نشینند .

رفتار پیامبر (ص) با همسرانش نیز خیلی برای من الگو بود. رفتار ایشان با حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه (س) نیز زیبا بود . وقتی ازدواج کردم تصمیم گرفتم با هر سختی ادامه دهم که همینگونه هم شد .

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.