پنج وزنه بردار ایران در رده‌های اول تا پنجم دسته ۱۰۵کیلوگرم جام باشگاه‌های آسیایی قرار گرفتند و عنوان قهرمانی نیز به نیما آقایی رسید.

قهرمانی آقایی در دسته ۱۰۵ کیلوگرم وزنه‌برداری باشگاه‌های آسیا

به گزارش قدس آنلاین، و به نقل از فدراسیون وزنه‌برداری، در رقابت‌های دسته ۱۰۵ کیلوگرم جام باشگاه‌های وزنه‌برداری آسیا، پنج وزنه‌بردار از ایران در رده‌های اول تا پنجم این وزن قرار گرفتند.  ‌
نیما آقایی از نیروی زمینی ارتش به مدال طلا رسید. علی هاشمی نقره‌ای شد، علیرضا دهقان مدال برنز گرفت و سعید سیار و پیمان جان در رده‌های چهارم و پنجم، قرار گرفتند.

عملکرد وزنه‌برداران ایران در دسته ۱۰۵ کیلوگرم:
* نیما آقایی وزنه بردار تیم نیروی زمینی ارتش، سه بار پیاپی وزنه‌های ۱۶۰، ۱۶۸ و۱۷۵ کیلوگرم را مهار کرد و در صدر حرکت یکضرب ایستاد. او در حرکت دوضرب باز هم فوق‌العاده کار خود را در جام باشگاه‌های آسیا پیش برد تا جایی که توانست در دوضرب نیز سه وزنه ۱۹۰، ۲۰۱ و ۲۰۷کیلوگرم را بالای سر برد و با مجموع ۳۸۲ کیلوگرم به سه مدال طلای این وزن دست یابد.

* علی هاشمی از ذوب آهن اصفهان که با تشخیص، جباری سرمربی تیم به دسته ۱۰۵ آمده بود، وزنه‌های ۱۵۶، ۱۶۱ و ۱۶۷ را مهار کرد تا به نشان برنز حرکت یکضرب دست یابد. در حرکت دوضرب وزنه ۱۹۸ کیلوگرمی را برای مرتبه نخست بالای سربرد در مرتبه دوم برای ماندن در کورس رقابت وزنه ۲۰۲ کیلویی را مهار کرد. هاشمی برای اینکه مدال طلا حرکت دوضرب و مجموع را بدست بیاورد برای سومین مرتبه وزنه ۲۱۵ را درخواست کرد که با فشار زیادی وزنه را لیفت کرد ولی نتوانست آن را بالای سر ببرد بنابراین با رکورد ۳۶۹ کیلوگرم دو مدال نقره دوضرب و مجموع را به دست آورد.

 علیرضا دهقان از ملی حفاری اهواز؛هم وزنه‌های ۱۵۵، ۱۶۳ و ۱۶۸ کیلوگرم را بالای سر برد و نقره حرکت دوضرب را از آن خود کرد. در حرکت دوضرب ۱۹۰ کیلو را مهار کرد ولی دو بار پیاپی نتوانست وزنه ۲۰۰ کیلویی را مهار کند تا با مجموع ۳۵۸ کیلوگرم در جایگاه چهارمی حرکت دوضرب قرار گیرد و مدال برنز مجموع را دشت کند.

* سعید سیار از تیم ملی حفاری اهواز ابتدا وزنه ۱۵۵ کیلویی را مهار نکرد ولی در مرتبه‌های دوم و سوم وزنه‌های ۱۵۵ و۱۶۰ را بالای سر برد.سیار در حرکت دوضرب وزنه ۱۸۸ کیلویی را مهار کرد. ولی در مرتبه‌های دوم و سوم نتوانست وزنه ۲۰۱ کیلویی را به نام خود ثبت کند و در دوضرب پنجم شد و در مجموع نیز چهارم شد.

* پیمان جان دیگر وزنه‌بردار نیروی زمینی نیز پس از مهار وزنه ۱۴۰ کیلویی،در مرتبه دوم ۱۵۰کیلو را نتوانست به نام خود ثبت کند تا در حرکت سوم وزنه ۱۵۵ کیلوگرم را بالای سر برد. وی در حرکت دوضرب نیز سه مرتبه وزنه‌های ۱۷۰، ۱۸۵ و ۱۹۳ کیلوگرم را مهار کرد تا در حرکت دوضرب تک مدال برنز خود را بدست بیاورد و با مجموع ۳۴۸ کیلوگرم در رده پنجم قرار گرفت.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.