جان کربی سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت: به علت دشواری در شمارش و آمارگیری افراد مسلح به اصطلاح میانه رو و عناصر جبهه النصره، در جدا کردن آنها شکست خوردیم.

اعتراف آمریکا به شکست در تفکیک مخالفان سوری از عناصر«جبهه النصره»

به گزارش "قدس آنلاین" به نقل از خبرگزاری شبستان؛ «جان کربی» سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا گفت: ایالت متحده آمریکا در جدا کردن مخالفان سوریه از تروریستهای جبهه النصره به علت سختی شمارش شان با شکست مواجه شد.

کربی افزود: ما درباره این مسئله با روسیه بسیار سخن گفتیم و نمی توان گفت که ما همه تلاش خود را برای قانع کردن گروه های مخالف به منظور عقب نشینی از مناطق که عناصر جبهه النصره در آن حضور داشتند، به کار نگرفتیم، اما ما مسئول همه مسایل نیستم؛ برخی از افراد مسلح به دلایل مختلف تصمیم گرفتند با النصره ائتلاف کنند یا در مناطق حضور آنها باقی بمانند و این مسئله این معنا نیست که ما برای حل این مشکل تلاش نکردیم.

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا درباره مذاکرات روسیه- ایران- ترکیه در مسکو، گفت:هنوز زمان صحبت درباره اینکه این نشست به آتش‌بس در سوریه منجر خواهد شد یا نه نرسیده است.

وی افزود: «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه و همتای ترک آن «مولود چاووش اوغلو» به «جان کری» وزیر امور خارجه آمریکا در تماس تلفنی نتایج دیدار مسکو را که درباره راه حل بحران سوریه انجام شد، اعلام کردند.

گفتنی است، نشست مسکو روز گذشته(سه شنبه ۳۰ آذر) با حضور وزایران امور خارجه و دفاع روسیه، ایران و ترکیه درباره بررسی وضعیت سوریه به خصوص حلب برگزار شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.