دبیر کارگروه کاهش آلودگی هوای خراسان رضوی گفت: به  علت شدت آلاینده های هوا تردد خودروهای شخصی پلاک زوج  فردا در مشهد ممنوع است اما خودروهای امدادی و ناوگان حمل و نقل عمومی این امر مستثنی هستند.

تردد خودروهای پلاک زوج، فردا در مشهد ممنوع است

  به گزارش قدس آنلاین حمید صالحی در پایان جلسه کارگروه اجرایی و اضطراری کاهش آلودگی هوا و گردو غبار استان با اعلام اینکه تردد خودروهای شخصی پلاک زوج  فردا در مشهد ممنوع است افزود: پلیس راهور هم از تردد  همه خودروهای بدون معاینه فنی جلوگیری می کند.

وی گفت: بر اساس پیش بینی ها در روز پنجشنبه آلاینده ها در مشهد افزایش  می یابد وهوای مشهد در وضع بنفش  و اضطرارقرار می گیرد.

مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی افزود: منشا این آلودگی ذرات گرد وغبار موجود در هواست که از صحرای قره قوم و کانون بحران هرات به این سمت منتقل شده و هوای مشهد را متاثر کرده است.

صالحی با اشاره  به ایجاد شرایط اضطراری دیروز هوای مشهد  و تشکیل جلسه با هدف کاهش آلودگی هوا در استانداری  گفت: بر اساس تصمیمات در این جلسه  و با هدف کاهش تردد ناوگان حمل و نقل عمومی، فاصله تردد قطارهای شهری به  ۵ دقیقه کاهش می یابد و  همه اتوبوس های ناوگان اتوبوسرانی مشهد در زمان حضور در پایانه ها موظف به خاموش کردن خودرو هستند.

وی گفت : در کنار تاخیر دوساعته در شروع فعالیت ادارات و تعطیلی دوساعت زودتر از موعد بانک ها ونیز تعطیلی مدارس و مهد کودک ها طی امروز و فردا مصوب شد؛   همه فعالیت های ورزشی  امروز در محیط باز و  فردا در همه فضاهای سرپوشیده و روباز ممنوع  باشد.

دبیر کارگروه کاهش آلودگی هوای خراسان رضوی گفت: بر این اساس شهرداری از  همه فعالیت های عمرانی که موجب تشدید آلودگی ها در سطح شهر می شود جلوگیری می کند و همه  تاسیسات شن و ماسه در شمال و شرق مشهد طی امروز و فردا تعطیل  است.

صالحی افزود:مصرف سوخت مایع در همه  نیروگاه های مشهد  در روزهای پایانی هفته ممنوع است.

بر اساس اعلام استانداری خراسان رضوی همچنین طی امروز و فردا همه مراکز آموزشی تعطیل خواهند بود به جز امتحاناتی که به صورت هماهنگ و سراسری برگزار می شود؛ تصمیم گیری در بحث تعطیلی دانشگاهها اطلاع رسانی خواهد شد.

از  همه شهروندان خواسته شده است: در این شرایط نهایت همکاری را داشته باشند و جز موارد اضطراری از منزل خارج نشوند و در صورت نیاز به حضور در شهر از ماسک های مناسب استفاده کنند.

گروه های حساس چون بیماران تنفسی، قلبی و عروقی، خردسالان و سالمندان در سطح شهر تردد نکنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.