۱۱ دی ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۷
کد خبر: 782503

قدس آنلاین نگاهی دارد به مجلات جهان در آستانه سال نو میلادی

مرور هفتگی بر مجلات جهان/ عکس

اسپِکتیتور

هفته نامه اسپکتیتور در شماره ویژه کریسمس خود، در طراحی جالبی بر روی جلد، به مشقت های بابانوئل در برآورده کردن آرزوهای سیاستمداران بریتانیایی می پردازد! با توجه فرهنگ عامیانه کریسمس، بابانوءل فهرستی از اسامی کودکان بد دارد و برای آن ها در روز کریسمس هدیه نخواهد آورد، آنگونه که اسپکتیتور طراحی کرده، نام تمامی سیاستمداران انگلیسی در فهرست بابانوئل به چشم می خورند. این مجله مقالات مختلفی از جمله احتمال بروز انقلابی دیگر در آمریکا و همینطور شرایط سخت بوریس جانسون در نجات منصب خود، در این شماره به چاپ رسانده است.

اِسکوایر

مجله اسکوایر که هر دو ماه یک بار به چاپ می رسد، در تازه ترین شماره خود به بهانه اکران نسخه جدید فیلم ماتریکس، در مصاحبه ای ویژه به سراغ کیانو ریوز یکی از مشهورترین بازیگران هالیوود رفته است. این نشریه همچنین در مقاله دیگری، مردان زیادی که علاقه ای به معالجه و درمان بیماری یا مشکلات خود ندارند را هدف قرار داده و راه هایی برای راضی کردن آن ها پیشنهاد می کند. همچنین طرز برخورد با والدین و جدا کردن عشق ورزدین به آن ها و همزمان مواجه شدن با سیاست هایشان را مطرح می کند. اسکوایر نگاهی به سبک لباس پوشیدن در دوران جدید انداخته و البته بهترین رستوران های جدیدی که در آمریکا به تازگی کار خود را آغاز کرده اند را معرفی می کند.

نیوساینتیست

هفته نامه علمی نیوساینتیست در شماره ویژه کریسمس و سال نوی میلادی خود، به چاپ چندین و چند مقاله جذاب دست زده است. از بین این مقالات می توان به متدهای جدید روانشناختی افراد با توجه به شکل خنده آن ها، چگونگی ساخته شدن کهکشان راه شیری، زندگی اسرارآمیز پنیرها، نگاه به نهنگ هایی که از دوران باستان بدون تغییر باقی مانده اند، مزایا و معایب کار کردن از خانه، بررسی سه ماموریت انسان در مریخ در سال ۲۰۲۱، چگونگی تزریق میلیاردها دز واکسن در سالی که گذشت و بررسی وضعیت خارق العاده آب و هوایی جهانی اشاره کرد.

1072666.jpg (390×513)

آتلانتیک

ماهنامه آتلانتیک در تازه ترین شماره خود آخرین وضعیت بحران و شکاف سیاسی در آمریکا که در اثر وقایع ششم ژانویه ۲۰۲۱ و با حمله طرفداران دونالد ترامپ به کنگره آمریکا به اوج خود رسید را مورد بررسی قرار داده و آینده آمریکا را با توجه به آن پیش بینی می کند. این مجله با تیتر «۶ ژانویه یک تمرین بود» معتقد است هنوز باید منتظر وقوع اتفاقات اصلی و بحرانی در آمریکا باشیم.

1072664.jpg (840×1120)

لِکسپرس

هفته نامه لکسپرس چاپ فرانسه در شماره پایانی سال خود، دو شماره را در یکی ادغام و برای مخاطبینش منتشر کرده است. پرونده اصلی این شماره لکسپرس که طراحی جالب توجه روی جلد این نشریه را نیز به خود اختصاص داده، با عنوان «خدا و علم» است. در این پرونده چندین صفحه ای، لکسپرس، تاریخچه نقش مذهب و اعتقادات یکتاپرستانه بشر و دانشمندان و تاثیر آن در تولید و گسترش علم را مورد بررسی قرار داده است.

1072662.jpg (750×987)

اکونومیست

هفته نامه اکونومیست در جدیدترین شماره خود شرایط خاص حزب جمهوری خواه آمریکا را مورد تجزیه و تحلیل قرار می دهد. این مجله در طراحی روی جلد جالب خود که نماد این حزب یعنی فیل را نشان می دهد که چند ستون از ساختمان کپیتول را همراه خود می برد، و با تیتر «دور شدن»، سیاست های در پیش گرفته شده توسط جمهوری خواهان که شباهتی به مفاهیم دموکراسی در سیاست آمریکا ندارد را زیر ذره بین برده است. این مجله همچنین در مقاله ای با عنوان «آیا بازی های رایانه ای اعتیادآور هستند؟» جدیدترین یافته ها که شباهت زیادی به یافته های قدیمی در مورد اعتیادآور بودن بازی های رایانه ای ندارند را مورد توجه قرار می دهد.

1072663.jpg (750×984)

هیستوری

ماهنامه هیستوری در شماره ویژه کریسمس خود، موضوعات و مباحث جذاب تاریخی را مورد تجزیه و تحلیل قرار داده است. این نشریه در مقاله ای با عنوان «چرا پیروز جنگ جهانی دوم در پرل هاربر مشخص شد؟» معتقد است نوع پاسخ هیتلر به حمله هوایی ژاپنی ها به پرل هاربر، آغاز کننده سقوط متحدین در راه شکست در جنگ جهانی دوم بود. هیستوری همچنین در مقاله دیگری بازتاب فوق العاده دقیق شرایط جامعه دهه شصت بریتانیا در موزیک های گروه بیتلز را مورد واکاوی قرار می دهد.

1072660.jpg (907×1200)

کریتیک

ماهنامه کریتیک که یکی از مجلات نوظهور و موفق در سطح جهان به شمار می آید و از سال ۲۰۱۹ کار انتشار خود را شروع کرده، در شماره ویژه سال نوی میلادی خود نیز چند مقاله جالب توجه را در خود جای داده است. مقاله ای با عنوان «کلیسایی با کریسمس از راه دور» نقش همه گیری ویروس کرونا در کلیساها و شکل عبادت مسیحیان را زیر ذره بین برده است. مقاله دیگری نیز با عنوان «عامل بمب انتحاری و من» توسط نویسنده استرالیایی یعنی پل رافایل نوشته شده که داستان حضورش در سال ۲۰۰۸ در افغانستان و حضور در یک قدمی یک حمله انتحاری توسط کسی که در طول بسیاری از مسیر همراهش بود را نقل کرده است.

1072659.jpg (427×559)

اشپیگل

هفته نامه اشپیگل چاپ آلمان، آغاز سال نوی میلادی را فرصت مناسبی برای پرونده ای در مورد شروع تازه دیده است. این نشریه در مقاله خود با عنوان «جادوی یک شروع تازه» چگونگی موفقیت هر نوع انقلاب و شروعی تازه، چه می خواهد کوچک باشد چه بزرگ، چه در یک جامعه اتفاق بیفتد چه در یک فرد، را مورد تجزیه و تحلیل قرار می دهد.

1072665.jpg (750×1004)

اینوِستِرز کرونیکل

هفته نامه اینوسترز کرونیکل در تازه ترین شماره خود، در پرونده ای با عنوان «سال جدید، امید جدید» می خواهد به سوال بسیاری از سرمایه گذاران در حوزه های مختلف پاسخ دهد که در جهانی که توسط کووید ۱۹ تغییر کرده است، منتظر چه چیزهایی باشند. این مجله همچنین در مقاله های دیگری، نشانه هایی که از طریق آن ها می توان یک شرکت آینده دار و پر استعداد در حوزه فناوری را تشخیص داد معرفی کرده، و همچنین می خواهد به این سوال پاسخ دهد که چه شرکتی می تواند تسلای بعدی باشد؟

1072657.jpg (400×528)

تهیه و تنظیم: امیرمحمد سلطانپور

*بازنشر مطالب دپارتمان ترجمه به منزله تأیید یا رد محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان قدس آنلاین منتشر می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.