وزارت دفاع تایپه امروز از عبور ۱۵ فروند جنگنده چینی از خط میانی تنگه تایوان خبر داد.

عبور ۱۵ جنگنده چینی از خط میانی تنگه تایوان

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از خبرگزاری رویترز، وزارت دفاع تایوان امروز دوشنبه با صدور بیانیه ای اعلام کرد که ۱۵ فروند هواپیمای جنگی چین از خط میانی تنگه تایوان عبور کردند.

در بیانیه صادره از سوی وزارت دفاع جزیره تایوان در این خصوص آمده است که این جنگنده ها برای برگزاری رزمایش در آب های جنوبی چین به این منطقه اعزام شده اند.

وزارت دفاع جزیره تایوان ضمن محکوم کردن این اقدام ادعا کرد که با «آرامش» به آن واکنش نشان خواهد داد.

در همین رابطه، «تسای اینگ ون» رئیس تایوان در دیدار با قانونگذاران آمریکایی در این جزیره گفت که رزمایش های نظامی چین بر صلح و ثبات منطقه تأثیرگذار است.

رئیس تایوان در این باره ادعا کرد: ما در حال همکاری نزدیک با متحدان مان در خصوص نظارت دقیق بر وضعیت نظامی بوده و هر کاری می کنیم تا به جهان نشان دهیم که تایپه مصمم به حفظ ثبات و وضعیت موجود در تنگه تایوان است!

این در حالیست که هیأتی از قانونگذاران آمریکایی بار دیگر دیروز یکشنبه در اقدامی که پکن آن را نقض اصل چین واحد می داند، به تایپه سفر کردند. این سفر پس از دیدار «نانسی پلوسی» رئیس مجلس نمایندگان ایالات متحده از این جزیره در هفته گذشته به انجام رسید.

سخنگوی وزارت خارجه چین اقدامات بی ثبات کننده آمریکا در اعزام گروه دیگری از سناتورهای خود به تایوان را مورد نکوهش قرار داد.

«وانگ ونبین» روز دوشنبه در نشست خبری روزانه وزارت خارجه چین اعلام کرد که قانونگذاران آمریکایی که به رهبری «اد مارکی» راهی تایوان شدند، درتلاشند تا اصل چین واحد را به چالش بکشند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.