استاندار کرمانشاه از پیگیری اجرای ۵۰ دستور کار اساسی برای استان خبر داد و افزود: این ۵۰ عنوان "کار اساسی" با اولویت «اشتغال» و «فرهنگ» در استان پیگیری می‌شود.

۵۰ "کارِ اساسی" برای کرمانشاه در دستور کار داریم/ اجازه نمی‌دهیم چیزی از استان خارج شود

به گزارش قدس آنلاین، بهمن امیری مقدم در مراسمی به مناسبت "روز خبرنگار" که شب گذشته با حضور جمعی از خبرنگاران و مسئولین استان برگزار شد، از پیگیری اجرای ۵۰ عنوان "کار اساسی" برای استان خبر داد و افزود: کرمانشاه مشکلات بسیاری دارد و تلاش کرده ایم با برنامه ریزی و اولویت‌بندی، رفع مشکلات اساسی آن را در دستور کار قرار دهیم.

وی در تشریح برخی از این دستور کارهای اساسی، از بازگشایی مرز "خسروی" به عنوان یکی از مهم ترین آنها یاد کرد و افزود: خوشبختانه این اتفاق مبارک همین هفته رخ داد و مرز بازگشایی و اعزام کاروان های زیارتی هم از آن آغاز شد.

امیری مقدم گفت: این مرز، یکی از مهم‌ترین مرزهای کشور است، چرا که نزدیکترین فاصله را با «بغداد» دارد و از طرفی کوتاهترین مسیر برای سفر به عتبات عالیات از طریق همین مرز است.

وی افزود: جذب اعتبار برای دو پروژه گرمسیری و سردسیری، شروع پروژه‌های گازرسانی روستایی و پیگیری دریافت تسهیلات و اعتبار برای پروژه های نیمه تمام استان هم از جمله برخی دیگر از دستورکارهای مهمی است که پیگیر انجام آن هستیم.

استاندار کرمانشاه گفت: دغدغه اصلی ما در استان دو موضوع مهم "اشتغال" و "فرهنگ" است و کارهای خود را بر اساس این دو محور مهم پیش می بریم.

امیری مقدم گفت: در حال حاضر سند اشتغال استان در سال ۱۴۰۱ تهیه و تدوین شده است و تلاش ما این است که گامی موثر برای رفع بیکاری استان برداریم.

وی افزود: متاسفانه معضل بیکاری در کرمانشاه بسیار پررنگ است و ۸۰ درصد ملاقات های مردمی من به همین مشکل و همین معضل مربوط می شود و عمده مراجعان برای شغل مراجعه می کنند و این درد بزرگی است که همه باید برای درمان آن کنار هم بوده و با جدیت تلاش کنیم.

وی افزود: در این زمینه مدیران را مجاب به فعالیت مضاعف کرده‌ایم و اگر مدیری کوتاهی کند در مرحله اول کارت زرد و سپس کارت قرمز دریافت می کند و در نهایت هم با استمرار این وضعیت، به کار آن مدیر در استان پایان داده می شود.

امیری مقدم گفت: در کنار فعالیت مضاعف مدیران، برای ایجاد اشتغال نیازمند حضور سرمایه گذاران بخش خصوصی هستیم و باید خبرنگاران با ترسیم زیبایی‌ها و ظرفیت های استان در رسانه‌های خود، زمینه را برای حضور سرمایه گذاران فراهم کنند.

استاندار کرمانشاه گفت: متاسفانه در رسانه های استان، حوادثِ تلخ به شکل گسترده‌ای بازتاب داده می شوند و این کار، حاصلی جز خدشه دار کردن چهره زیبای کرمانشاه ندارد.

وی افزود: متاسفانه در حالی اخبار منفی در این استان به شکل گسترده منتشر می شود که کارها و اقدامات مثبت آنطور که باید بازتابی ندارد و همین امر موجب شده که تنها ضعف ها و مشکلات و حوادث این استان پررنگ تر دیده شود و اصلاح این روند برعهده خبرنگاران و اهالی رسانه است.

امیری مقدم گفت: اگر حادثه تلخی در استان رخ می دهد اخبار آن سلسه وار نباید منتشر شود و نهایتا یک خبر باید از آن منتشر شده و باید تلاش کنیم با انتشار خبرهای خوب دیگر، تلخی اخبار حوادث را در سطح جامعه کم کنیم.

وی در ادامه به راه اندازی قرارگاه عملیاتی اشتغال در استان هم اشاره کرد و افزود: معضل بیکاری امروزِ استان حاصل کم کاری‌های گذشته است، اما امروز همه باید با تلاش مضاعف این کم کاری‌ها را جبران کنیم.

وی افزود: قطعا مشکل بیکاری استان یک روزه و یک ماهه و حتی یک ساله مرتفع نمی‌شود، اما اگر امروز با جدیت و تلاش مضاعف حرکت کنیم بی‌شک در سالهای آتی شاهد بهبود این وضعیت خواهیم بود.

اجازه نمی دهیم چیزی از کرمانشاه خارج شود

استاندار کرمانشاه در ادامه به جلسات اخیر خود با وزرای نفت و آموزش و پرورش اشاره کرد و افزود: در این جلسات توفیق‌های خوبی برای استان حاصل شد.

وی افزود: در جلسه با وزیر نفت دستور تسریع در اجرای سند نفت و گاز استان را دریافت کردیم، در حال حاضر قرارداد پروژه پتروشیمی روانسر با پنج هزار میلیارد تومان بسته شده، اما به دلیل نبود اعتبار کار تاکنون شروع نشده است و درهمین راستا وزیر نفت دستور رفع این مشکل و شروع کار را صادر کرد.

امیری مقدم خاطرنشان کرد:موضوع شرکت "نفت و گاز غرب کشور" را هم دراین جلسه حل کرده ایم و مردم استان بدانند که هیچ‌گاه اجازه نمی دهیم چیزی از استان خارج شود.

برخی مدیران در گذشته با رسانه‌‎های "غیررسمی" کارهای نکرده خود را تبلیغ می کردند/هیچ رسانه "غیررسمی" را قبول نداریم

استاندار کرمانشاه در بخش دیگر سخنانش با اشاره به اهمیت کار خبرنگاران، بر لزوم داشتن صحت و صداقت در انعکاس اخبار تاکید کرد و افزود: نقد مسئولین از سوی رسانه‌ها جایز بوده و کار بسیار خوب و راهگشایی برای حل مسائل و مشکلات است، اما در این بین این نقد باید درست و سازنده و در عین حال صادقانه باشد.

وی افزود: زمانی که خبرنگاران از مسئولی انتقاد می کنند باید بدانند که در برابر آنچه با قلم خود به نگارش در می‌آورند مسئول هستند و باید پاسخگوی آن باشد و بدانند در دست گرفتن این قلم مسئولیت سنگینی برای آنها دارد.

امیری مقدم خاطرنشان کرد: قلم خبرنگاران کاربرد دوگانه‌ای دارد، هم می‌توان با آن آبرو خرید و هم آبرو برد، هم می تواند سازنده باشد و هم تخریب گر و این میان مهم این است که خبرنگار قلم خود را در چه مسیری به کار می‌برد.

وی افزود: امروز جامعه ما به امید و نشاط نیاز دارد و بسیار مهم است که خبرنگاران با قلم خود در این مسیر حرکت کنند تا بتوانیم با یک جامعه امیدوار و شاداب، به اهداف توسعه‌ای کشور دست پیدا کنیم.

استاندار کرمانشاه گفت: کدام کشور است که با این همه سال تحریم‌های ظالمانه و سنگین بتواند هنوز روی پای خودش ایستاده و قدرتمند رو به جلوحرکت می کند، خبرنگاران باید واقعیت ها در این زمینه را برای مردم بصورت شفاف بیان کنند تا مردم بدانند از کجا به کجا رسیده‌ایم و چه موفقیت‌هایی کسب کرده‌ایم.

استاندار کرمانشاه "جهاد تبیین" را هم رسالت مهم دیگر خبرنگاران عنوان کرد و افزود: در واقعه کربلا اگر تبیین و روشنگری های حضرت زینب (س) نبود هیچ کس از واقعیت و ماجرای کربلا باخبر نمی‌شد و همین تبیین و روشنگری‌ها بود که موجب شد یاد شهدای کربلا تا امروز زنده بماند.

استاندار کرمانشاه در ادامه با انتقاد از فعالیت برخی خبرنگاران و رسانه های غیررسمی، گفت: ما هیچ خبرنگار و رسانه غیررسمی را قبول نداریم و مانند مدیران گذشته که با این افراد به خبرسازی می پرداختند عمل نمی کنیم.

وی افزود: متاسفانه برخی مدیران گذشته به واسطه همین رسانه های غیررسمی کارهای نکرده خود را تبلیغ می کردند و تلاش ما این است که این رسانه ها کنار زده شده و رسانه های رسمی وارد میدان شوند.

امیری مقدم گفت: از جمله این موارد بحث اخبار ناصحیح پایان بازسازی زلزله در کرمانشاه بود و این درحالی است که همین حالا ۱۶۵۰ میلیارد تومان برای تکمیلی بازسازی نیاز داریم چرا که هنوز برخی ادارات ما درمناطق زلزله زده در کانکس هستند و زیرساخت‌های این مناطق هم نیازمند تکمیل و بازسازی است.

۵ خبرِ خوب برای "خبرنگاران کرمانشاهی"

استاندار کرمانشاه در ادامه خبرهای خوبی هم برای اهالی رسانه داش،ت از جمله اینکه پیگیری کار بیمه خبرنگاران استان در دست انجام است و به زودی تمام خبرنگاران فاقد بیمه با پرداخت مبلغ جزیی بیمه می شوند.

امیری مقدم گفت: در خصوص مسکن خبرنگاران هم پیگیر هستیم و از تمام خبرنگاران واجد شرایط می خواهیم در سامانه طرح "جهش تولید مسکن" ثبت نام کنند تا بتوانیم پیگیر ساخت پروژه ای برای آنها باشیم.

استاندار کرمانشاه از راه اندازی "مجتمع رسانه ای" هم برای اهالی رسانه استان خبر داد و افزود: در این زمینه قطعا به صورت جد پیگیر خواهیم بود تا اهالی رسانه صاحب مکانی برای فعالیت شوند.

امیری مقدم گفت: از شورای شهر و شهرداری کرمانشاه هم خواهیم خواست تا یک میدان و خیابان مهم را در این شهر به نام "خبرنگار" ثبت کنند تا اهمیت جایگاه آنها بیش از پیش نشان داده شود.

وی افزود: پرداخت مطالبات رسانه ها از سوی ادارات دولتی هم پیگیری خواهد شد و اگراداره ای در این زمینه تاخیر طولانی مدت داشته باشد از سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان خواهیم خواست که مطالبات مذکور را از اعتبارات آن اداره کم کرده و مستقیما به حساب رسانه واریز کند.

منبع: ایسنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.