معاون مهندسی سازمان بنادر گفت: ۲۲۰ فروند مغروقه از رود اروند خارج شده و ۶ تا آن در طرف عراقی باقی مانده است.

اروند رود از کشتی‌های غرق شده پاکسازی شد

به گزارش قدس آنلاین، محمدرضا الله یار اظهار کرد: برای خارج سازی مغروقه‌های رود اروند اقدامات وسیعی در چند سال گذشته صورت گرفته است. عمده مغروقه‌های خطرناک در مسیری که حدود ۲۲۰ فروند بوده را خارج کرده ایم. تنها ۶ فروند باقی مانده که اخیرا چهار تا آن خارج شده و دو فروند باقی مانده است. همچنین دو تا سه فروند مشکل حقوقی دارند که در حال پیگیری برای خارج کردن آن‌ها هستیم.

به گفته معاون مهندسی سازمان بنادر ۶ فروند در طرف عراقی باقی مانده که جزو تعهدات طرف عراقی است. اخیرا در سفری که به کشور عراق صورت گرفته با توجه به توانمندی ایران در این بخش اعلام آمادگی برای باقی مانده آن را کرده ایم.

وی می‌گوید: ساخت اسکله رو ریلی را با توجه به آنکه هیچ تجربه‌ای در این بخش نداشته ایم و از سوی دیگر مشکلات تحریمی وجود داشته، توانسته ایم آن را به پیشرفت ۷۷ درصدی برسانیم.

الله یار ابراز کرد: با همکاری سازمان برنامه و بودجه بخشی زیادی از این پروژه به اتمام رسیده و تجهیزات وارد شده است؛ اما باید کار در قالب پروژه دیگری به یک پیمانکار دیگر واگذار شود. به دلیل چارچوب و مشکلاتی که در قرارداد وجود داشته باید مقدار باقی مانده این بخش اجرا شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.