سرپرست اداره کل استاندارد خراسان رضوی گفت: بر طبق نتایج آزمون‌های اداره استاندارد از صنایع غذایی این استان، وزن ۵۴ درصد نمونه‌ها با میزان اعلام شده روی بسته همخوانی ندارد که نشان دهنده کم فروشی است.

۵۴ درصد از نمونه‌های صنایع غذایی خراسان رضوی نشان از کم‌فروشی دارد

به گزارش قدس انلاین، سید محمد سجادی افزود: بر اساس آزمونهایی که طی هفته جاری نتایج آن استخراج شده است وزن کشی از ۱۱۴ محصول از برندها و کارخانجات مختلف صنایع غذایی استان خراسان رضوی نشان داد که وزن ۶۱ محصول معادل ۵۴ درصد آنها با آنچه اعلام شده انطباق ندارد.

وی گفت: از هر محصول به صورت اتفاقی ۵۰ نمونه اخذ شده است، اگر از این تعداد، کم فروشی در بیش از سه نمونه به شکل محرز باشد و یا کم فروشی در یک نمونه ۱۰۰ درصد باشد و یا میانگین وزن ۵۰ نمونه کمتر از میزان اعلامی باشد، کم فروشی در آن محصول اعلام می‌شود.

سرپرست اداره کل استاندارد خراسان رضوی ادامه داد: بدین منظور محصولات کارخانجات مختلف شامل برندهای معتبر و معروف و همچنین برندهای ناآشنا که نتایج کم فروشی در آنها مشاهده شده، در سطح استان جمع آوری شده است.

سجادی ادامه داد: متاسفانه در فصل بهار نیز همین آزمون انجام شده بود و نتایج حکایت از تخلف در وزن مواد غذایی بسته بندی به شکل مشهودی وجود داشته است.

منبع:ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.