۹ آذر ۱۴۰۱ - ۲۳:۲۱
کد خبر: 831507

همزمان با میلاد با سعادت حضرت زینب (س) به همت قرارگاه صنعتی خاتم الانبیاء (ص) مشکلات احصاء شده ۱۲۳ واحد تولیدی با حضور استاندار، فرماندار و مسئولین عالی سازمان های استان در محل استانداری خراسان رضوی جهت رفع، بررسی و کارشناسی شد. 

مشکلات ۱۲۳ واحد تولیدی بررسی شد

به گزارش قدس خراسان آنلاین، در عصر نهمین روز آذر ماه به دعوت قرارگاه صنعتی خاتم الانبیاء(ص) مدیران ۱۲۳واحد تولیدی که مشکلاتشان توسط گروه های جهادی طی یک هفته اخیر احصاء شده بود، در محل ساختمان معاونت اقتصادی استانداری به دور از تشریفات اداری حضور یافتند و به طرح مشکلات واحدهای تولیدی خود با مسئولان مربوطه پرداختند.

در این برنامه که مشکلات از قبل شناسایی شده تولیدکنندگان، به نمایندگان یا کارشناسان سازمان های مربوطه از جمله بانک ها، شرکت شهرک‌های صنعتی، سازمان صنعت، معدن و تجارت، مالیات و سایر مراکز ارجاع شد.

یکی از تولید کنندگان حوزه ماشین آلات که سابقه ٢٨ساله دارد با طرح مشکل خود گفت: من یک تولید کننده ماشین آلات چرم مصنوعی هستم و به صورت ثبت شده و قانونی در حال کارم. در حوزه حمایت هر سال از سوی مقام معظم رهبری و سایر مسئولان شعار حمایت از تولید مطرح می شود اما عملا من تولید کننده با تقابل روبرو هستم. به دلیل ضعفی که در سایت توان ایران که مرجع ثبت شرکت های تولیدی داخلی است تا با این ثبت جلوی واردات محصولات مشابه تولید داخل گرفته شود، در کار تولید ما مشکل پیش آمده و واردکنندگان با ثبت دستگاه های مشابه با کد دیگر اقدام به واردات دستگاهی می کنند که نه مانند ما ضمانت دارند و نه خدمات بعد از فروش، و حتی از ارز نیمایی هم استفاده می کنند و این به ضرر واحد تولید کننده من تمام می شود.

او ادامه می دهد: متاسفانه در تصمیمات از وجود کارشناسان استفاده نمی شود و اقداماتی می شود که در فرآیند تولید به ضرر تولید کنندگان است.

یکی دیگر از تولید کنندگان که ابراز می کند صحبت کردن دیگر فایده ندارد و از انجام کار به شدت ناامید است عنوان می کند: اداره استاندارد یک مجموعه نظارتی است. این خیلی خوب و مطلوب است که در کشور یا استان ما به این مورد توجه شود. من تولید کننده با توجه به تمام مجوزات اخذ شده و قانونی که دارم از این نظارت خوشحالم اما چرا هزینه نظارت های اضافی و آزمایشاتی که لازم نیست و حتی کرایه رفت و آمد با آژانس را باید از جیب تولید کننده بگیرند.

به نظر می رسد انجام آزمایشات اضافی که گاها به صورت واقعی انجام نمی شود و فقط هزینه آن از ما گرفته می شود منافعی وجود دارد که به ضرر تولید کننده و نفع کسانی است که در این میان منافع خود را لحاظ می کنند و تولید کننده مجبور به انجام است. خیلی از تولید کنندگان فاقد مجوز به راحتی در حال تولید هستند و این مسیرهای خسته کننده برای کسانی است که با مجوز در حال تولید هستند.

احسان خان آباد، مسئول بسیج مهندسین صنعت و معدن استان خراسان رضوی در باره این اقدام اظهار می کند: در قرارگاه صنعتی خاتم الانبیاء(ص) تلاش می کنیم یک همکاری بین بخشی دستگاه های اجرایی را در راستای حل مشکل واحدهای صنعتی دارای مشکل شده اند به سرانجام برسانیم تا مشکل این واحدهای تولیدی حل شود و به چرخه تولید بازگردند و یا احیاء و تثبیت شوند.

او بیان می کند: از زمان فعالیت این قرارگاه توانستیم هزار واحد تولیدی را احیاء کنیم که بخش عمده این واحدها، در حوزه صنایع غذایی استان بوده اند.٩۵درصد توفیقات ما در حوزه کارهای غیر بانکی بوده که با هماهنگی بین بخش ها برطرف شده است و با توجه به محدودیت های بانکی در زمینه بانک ها تنها ٣٠تا۴٠درصد توانستیم مشکلات تولیدکنندگان را حل کنیم.

داوری، معاون استاندار و فرماندار مشهد در ضمن بازدید از این قرارگاه می گوید: یکی از شعارهای دولت تحول در بنگاه های اقتصادی است تا چرخه کارها تسهیل شود. فعالیت های اقتصادی متعددی وجود دارد و افراد کارآفرین به شدت از اینکه کارشان به راحتی انجام نمی شود دغدغه دارند.

امروزهمه دستگاه های مربوطه اینجا جمع شده اند تا در حوزه مجوزات، تولید یا سایر موارد تولید کنندگان اشکالی دارند اقدامات لازم را انجام دهند و اگر این ١٢٣واحد تولیدی مشکلشان برطرف شود، ١٢٣ تولید کننده به عرصه اقتصاد استان برمی گردند که یک اقدام عالی و مفید است و امیدواریم به زودی تمام مشکلات این واحدها برطرف شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.