فرمانده سپاه استان کرمان با اشاره به جزئیات برنامه‌های سالگرد شهادت شهید سلیمانی در استان، گفت: ۲۱ برنامه شاخص و محوری در کرمان برگزار می‌شود.

اعلام برنامه‌های سومین سالگرد شهادت شهید سلیمانی در استان کرمان/ ‌آبرسانی به ۶۳ روستا به عدد سن حاج قاسم

به گزارش قدس آنلاین، سردار محمدعلی نظری صبح امروز در نشست خبری پیرامون برنامه‌های سومین سالگرد شهادت شهید سپهبد قاسم سلیمانی در استان کرمان در محل بیت الزهرای حاج قاسم، با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان به‌ویژه شهید سپهبد قاسم سلیمانی و همرزمان ایشان شهیدان ابومهدی المهندس و شهید حسین پورجعفری اظهار داشت: حاج قاسم بیش از ۴۰ سال از عمر با برکت خود را در راه دفاع از اسلام تقدیم کرده است.

برنامه‌های سومین سالگرد به مدت ۱۱ روز در کرمان برگزار می‌شود

وی با بیان اینکه شعار برنامه‌های امسال سالگرد شهادت حاج قاسم "جان فدا" انتخاب شده است، گفت: برنامه‌های سومین سالگرد شهادت حاج قاسم، از هشتم تا هجدهم دی‌ماه به مدت ۱۱ روز در کرمان برگزار می‌شود.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان با اشاره به اینکه گلزار شهدا، بیت الزهرا(س) و مصلی کرمان محل برگزاری مراسم سالگرد شهادت حاج قاسم در شهر کرمان است، افزود: ستاد مردمی سومین سالگرد شهادت شهید سلیمانی از ماه‌ها پیش در استان کرمان تشکیل شده است.

حاج قاسم فقط در فکر آسایش و رفاه مردم بود

وی با بیان اینکه گذشت و ایثار حاج قاسم بر کسی پوشیده نیست و در تمام سختی‌ها و بحران‌ها به کمک مردم می‌شتافت، ادامه داد: شهید سلیمانی در طول هشت سال دوران دفاع مقدس، در برقراری امنیت در جنوب‌شرق کشور و در مقابله با داعش در خارج از مرزها، برای اسلام و مسلمانان جهان کار کرد.

سردار نظری با اشاره به اینکه حاج قاسم در بالاترین جایگاه نظام بود اما هیچ چیز را برای خودش نمی‌خواست و در فکر آسایش و رفاه مردم بود، بیان کرد: ولایتمداری و ولایت‌باوری حاج قاسم بی‌نظیر بود، این شهید بزرگوار همیشه خود را با ولی زمان همراه می‌کرد و خودش را سرباز ولایت می‌دانست.

برنامه‌های سومین سالگرد شهادت حاج قاسم

وی با بیان اینکه برنامه‌های سومین سالگرد شهادت حاج قاسم از روز پنجشنبه هشتم دی‌ماه با برگزاری دعای کمیل از گلزار شهدای کرمان و از جوار مرقد مطهر شهید سلیمانی آغاز می‌شود، گفت: هجدهم دی‌ماه نیز اجلاسیه نهایی سالگرد شهادت شهید سلیمانی در مصلی بزرگ امام علی(ع) شهر کرمان برگزار می‌شود.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان با اشاره به اینکه آسیب‌شناسی برنامه‌های سال گذشته انجام شده و تاکید بر اجرای برنامه‌های محتوایی و تبیینی است، افزود: در برگزاری برنامه‌های سومین سالگرد شهادت حاج قاسم، عده زیادی همکاری دارند که جای تقدیر دارد.

پیش‌بینی حضور روزانه ‌۲۰ هزار ‌زائر از سراسر ایران در کرمان

وی با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود روزانه میزبان حدود ۲۰ هزار نفر زائر از سراسر کشور در شهر کرمان باشیم، گفت: ستاد مردمی برای پذیرایی و اسکان زائران پیگیر است که بتواند میزبانی خوبی از زائران داشته باشد.

سردار نظری با اشاره به اینکه ۱۷ کمیته اجرایی ذیل ستاد مردمی سالگرد شهید سلیمانی تشکیل شده است، بیان کرد: موکب‌های زیادی از سراسر کشور برای پذیرایی از زائران حاج قاسم در ایام سالگرد اعلام آمادگی کردند که در حال راه‌اندازی موکب‌ها هستند.

تجمع هیئت‌های مذهبی در گلزار شهدای کرمان

وی با بیان اینکه تجمع هیئت‌های مذهبی استان در دوازدهم دی‌ماه در گلزار شهدای کرمان برگزار می‌شود، گفت: مراسم عزاداری بیت‌الزهرا (س) ویژه ایام شهادت حضرت زهرا (س) نیز تا دهم دی‌ماه هر شب برگزار می‌شود.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان با اشاره به اینکه مراسم در "سوگ یار" ویژه شهادت حضرت زهرا (س) در ایام سالگرد شهادت، در بیت الزهرا (س) برگزار می‌شود، افزود: تمام برنامه‌های پیشنهادی هیئات مذهبی ساماندهی شده تا از موازی کاری جلوگیری شود.

برگزاری ۲۱ برنامه شاخص و محوری در شهر کرمان

وی با بیان اینکه ۲۱ برنامه شاخص و محوری در شهر کرمان ویژه سومین سالگرد شهادت حاج قاسم برگزار می‌شود، گفت: همایش بزرگ پیاده‌روی در روز سیزدهم دی‌ماه، سالروز شهادت حاج قاسم در شهر کرمان برگزار می‌شود.

سردار نظری با اشاره به اینکه یادواره شهدای حماسه دی‌ماه در روز چهاردهم دی‌ماه در حسینیه ثارالله شهر کرمان برگزار می‌شود، ادامه داد: ویژه برنامه ساعت عاشقی، همزمان با ساعت شهادت حاج قاسم در شب شهادت شهید سلیمانی در گلزار شهدای کرمان برگزار می‌شود.

تجهیز مساجد، تکایا و مدارس برای اسکان زائران

وی با بیان اینکه مساجد، تکایا و مدارس برای اسکان زائران از سراسر کشور مجهز شده و ظرفیت اسکان حدود ۲۰ هزار نفر زائر را داریم، افزود: نرم‌افزار دیار مرد میدان برای راهنمایی زائران تهیه شده و مکان‌های اسکان در این نرم‌افزار اطلاع رسانی شده است.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان با اشاره به اینکه برنامه‌ریزی شده که هتل‌ها، اقامتگاه‌ها و همچنین اصناف شهر کرمان برای اسکان و پذیرایی زائران در این ایام تخفیف داشته باشند، گفت: این عزیزان خودشان اعلام آمادگی کردند و همکاری می‌کنند.

راه‌اندازی ۳۰۰ موکب در کرمان

وی با بیان اینکه در مجموع بیش از ۳۰۰ موکب در کرمان راه‌اندازی می‌شود که ۲۱۲ موکب در محدوده گلزار شهدا برای پذیرایی از زائران است، افزود: یکی از ویژگی‌های مهم حاج قاسم مردم‌یاری این شهید عزیز است که به همین دلیل برنامه‌های محرومیت‌زدایی ویژه سالگرد شهادت تدارک دیده شده است.

سردار نظری با اشاره به اینکه اعزام گروه‌های جهادی در نقاط محروم استان در برنامه است، بیان کرد: تعدادی از پروژه‌های محرومیت‌زدایی و آبرسانی سپاه در ایام سالگرد شهادت شهید سلیمانی به بهره‌برداری می‌رسد.

عملیات آبرسانی به ۶۳ روستا به عدد سن حاج قاسم

وی با بیان اینکه عملیات آبرسانی به ۶۳ روستا به عدد سن حاج قاسم در شهرستان نرماشیر افتتاح می‌شود و مردم از آب آشامیدنی سالم برخوردار می‌شوند، گفت: پویش نذر خون و آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد از دیگر برنامه‌های مردمی سومین سالگرد شهادت حاج قاسم است.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان با اشاره به اینکه یادواره شهدای مدافع سلامت مطابق سال گذشته در دهم دی‌ماه برگزار می‌شود، بیان کرد: گردهمایی تقریب مذاهب در دوازدهم دی‌ماه در مصلی بزرگ امام علی (ع) کرمان برگزار می‌شود.

گردهمایی فرزندان شهدا و رزمندگان دوران دفاع مقدس

وی از برگزاری گردهمایی فرزندان شهدا و رزمندگان دوران دفاع مقدس از سراسر کشور در مصلی بزرگ امام علی (ع) شهر کرمان در این ایام خبر داد و گفت: در تمام شهرستان‌های استان برنامه ویژه سالگرد شهادت برنامه‌ریزی شده است که در روزهای مختلف ایام سالگرد اجرایی می‌شود.

سردار نظری افزود: مراسم ازدواج آسان ۵۰۰ زوج جوان همراه با اهدای جهیزیه به آنها در ایام سالگرد شهادت حاج قاسم در سراسر شهرستان‌های استان کرمان برگزار می‌شود.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.