وزیر کشور گفت: هر شهر ما باید برنامه اختصاصی خود را برای کنترل آلودگی هوا را داشته باشد تا به هوای پاک مورد نظر برسیم.

وزیر کشور: هر شهر باید برنامه اختصاصی برای کنترل آلودگی هوا را داشته باشد/تولید بنزین یورو ۵

به گزارش قدس خراسان، احمد وحیدی عصر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: هوای پاک یکی از مسائل مهم این روزهاست که کارهای مهمی نیز در این حوزه درحال انجام است.

وزیر کشور بیان کرد: اولین موضوع در این مسئله، بحث سوخت است که برای این منظور وزارت نفت پالایشگاه بنزین یورو ۵ در شهر اصفهان را در دستور کار نهایی قرار داده و تولید بنزین یورو ۵ با سرعت دنبال می شود.

وی ادامه داد: هرچند که الان هم در برخی نقاط این نوع بنزین مورد استفاده قرار میگیرد، این کار به ما کمک خواهد کرد که آلودگی ناشی از منابع متحرک حمل و نقل را با سوخت باکیفیت کاهش دهیم و در منابع ثابت آلودگی نیز شناسایی این منابع انجام شده است.

وحیدی افزود: برخی نیازمند تغییراتی در فیلتراسیون آن داشته و منابع سوخت برخی باید اصلاح شود و به طور کلی هرشهر ما باید برنامه اختصاصی خود را برای کنترل آلودگی هوا داشته باشد تا به هوای پاک مورد نظر برسیم البته وظیفه اصلی با سازمان محیط زیست بوده ولی ما نیز در وزارت کشور پیگیری لازم در این مورد را انجام خواهیم داد و امیدواریم دستگاه ها وظایف خود در این زمینه را انجام دهند و طبیعتا با دستگاه هایی که کوتاهی داشته باشند برخورد خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.