رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی درباره حضور وزیر امور خارجه در این کمیسیون گفت: امیرعبداللهیان در این جلسه گزارشی از آخرین وضعیت دیپلماسی اقتصادی در یک سال گذشته و آخرین وضعیت ارتباطی و مبادلاتی ایران و کشورهای همسایه و بسیاری از کشورها ارائه کرد.

گزارش امیرعبداللهیان از آخرین وضعیت دیپلماسی اقتصادی به کمیسیون برنامه مجلس

به گزارش قدس آنلاین، حمیدرضا حاجی بابایی همچنین در توضیح جلسه عصر سه شنبه کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات با حضور وزیر امور خارجه، گفت: همچنین حسین امیرعبداللهیان در این جلسه درباره نوع تحلیلی که از سیاست خارجی وجود دارد و می‌تواند در آینده ای نزدیک در بودجه کشور تاثیر گذار باشد، مطالبی را عنوان کرد.

رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در این جلسه مقرر شد تا وزیر امور خارجه یک جلسه سه ساعته با کمیسیون برنامه و بودجه مجلس داشته باشد تا در این جلسه به سوالات نمایندگان پاسخ داده و گزارش فعالیت‌های این دستگاه را به شکل کامل‌تری، مطرح کنند.

حاجی بابایی تاکید کرد: به واقع اگر ما بتوانیم دیپلماسی اقتصادی - خارجی کشور را تقویت کنیم این امر می‌توانیم نقش بسیاری زیادی در اقتصاد و بودجه کشور داشته باشد.

وی تاکید کرد: همچنین دیپلماسی اقتصادی می‌تواند نقش خوبی در تولید، واردات و صادرات کشور داشته باشد بنابراین یکی از ارکان موفقیت ما در امور اقتصادی، دیپلماسی اقتصادی است.

رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس یازدهم بیان کرد: با این حال وزارت امور خارجه تاکنون در زمینه دیپلماسی اقتصادی گامهای خوبی را برداشته است و ما هم علاقه مندیم که این گامها هم بیشتر شوند و وزارت امور خاجه نقش محوری خودش را برای دیپلماسی اقتصادی بگذارد چرا که بزرگترین مشکل معطوف به موضوعات اقتصادی است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.