نخست‌وزیر انگلیس به بهانه مقابله با اعتراضات خطرناک، اختیارات پلیس را برای برخورد با معترضان افزایش خواهد داد.

افزایش اختیارات پلیس انگلیس برای سرکوب اعتراض‌ها

به گزارش قدس آنلاین، تارنمای شبکه اسکای نیوز گزارش داد که ریشی سوناک اختیارات بیشتری برای برخورد با آنچه لندن اعتراضات "خطرناک و مختل کننده" می‌خواند، به پلیس اعطا می‌کند.

سوناک در بیانیه ای وعده خواهد داد که لایحه جنجالی "نظم عمومی" را که با مخالفت مجلس اعیان روبرو شده اصلاح و تعریف حقوقی "اختلال جدی" را بسط می دهد.

این اقدام در عمل به نیروهای انتظامی اجازه می دهد که اعتراضات را پیش از آنکه هر گونه اختلالی در نظم و آسایش مردم ایجاد کنند، پراکنده کرده، تاثیر کلی مجموعه اعتراضات را به جای بررسی مورد به مورد آنها در نظر داشته و کارزارهای دراز مدت را هدف قرار دهند.

سوناک قرار است به این موضوع اشاره کند که خواسته فرماندهان پلیس در مورد وضوح بیشتر در مورد نحوه برخورد با روش های چریکی را اجابت می کند و "گرچه حق اعتراض یکی از اصول اساسی دموکراسی انگلیس است، ولی مطلق نیست. سوناک خواهد گفت: باید توازنی میان حقوق افراد و حقوق اکثریت سختکوش که به دنبال رسیدگی به امور روزمره شان هستند، برقرار باشد. اعتراضات یک اقلیت کوچک نباید زندگی مردم عادی را مختل کند. این امر قابل قبول نیست و به آن پایان خواهیم داد. "

به نظر نمی رسد که گروه های معترض که با بستن راه ها به دنبال رساندن پیام خود هستند از این اقدام لندن خشنود شوند.

پیشتر گروه معترض به تغییرات اقلیمی "شورش انقراض" (Extinction Rebellion) اعلام کرده بود که به طور موقت ایجاد اختلال در امور مردم را کنار می گذارد.

این گروه اذعان کرده که روش های اعتراضی آن به تغییرات چندانی در چهار سال اخیر منجر نشده است.

در همین حال، مجلس عوام نیز امروز جلسه ‌ای را برای بررسی اعتصاب‌ها و تصویب قوانین احتمالی علیه حرکت‌ها و جنبش‌های کارگری تدارک می‌بیند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.