هفته هفدهم لیگ برتر از امروز آغاز می شود که در مهم‌ترین بازی‌ها استقلال به مصاف ملوان می رود و جمعه پرسپولیس مقابل فولاد بازی بزرگ هفته را برگزار می‌کند. این دو بازی بهترین فرصت برای استقلال است که بتواند از غفلت احتمالی پرسپولیس برای کم کردن فاصله استفاده کند. ضمن اینکه سپاهان هم مقابل نساجی قطعاً بازی راحتی را پیش رو ندارد.

فولاد - پرسپولیس بازی بزرگ هفته/ ملوانان استقلال را نجات می‌دهند؟

شکست لحظات پایانی استقلال مقابل سپاهان، امیدهای این تیم برای قهرمانی را از همیشه کمرنگ‌تر کرد. فاصله استقلال با پرسپولیس، به هشت امتیاز رسیده و آن‌ها از سپاهان و گل‌گهر هم عقب افتاده‌اند. مسئولان استقلال اما، فعلاً علاقه‌ای به برکناری ساپینتو ندارند. تصمیمی که یکی از دلایل آن شاید، برنامه بازی‌های استقلال در هفته‌های آینده باشد. بازی‌هایی که می‌توانند شرایط جدول را به نفع تیم ساپینتو کاملاً تغییر دهند.
هر پنج بازی آینده استقلال در لیگ برتر، با تیم‌های نیمه پایین جدول برگزار می‌شوند. استقلالی‌ها این هفته ، میزبان ملوان هستند و بعد از آن، در کرمان با مس بازی می‌کنند. ملوان در رده یازدهم و مس در رده چهاردهم جدول هستند. دو بازی بعدی استقلال با نفت مسجدسلیمان و پیکان در تهران خواهد بود. نفت مسجدسلیمان در آخرین رده جدول لیگ است و پیکان هم در جایگاه سیزدهم قرار دارد. آخرین بازی استقلال در این مسیر هم، رویارویی با نساجی رده نهمی در قائمشهر خواهد بود. استقلالی‌ها در این بین، یک بازی در جام حذفی با ملوان برگزار می‌کنند. بازی که به میزبانی استقلال در ورزشگاه آزادی است. ۶ بازی، با حریفانی که شاید، استقلال را به کورس قهرمانی در لیگ برگرداند و امیدهای آن‌ها برای قهرمانی جام حذفی را هم زنده نگه دارد.
نگرانی بزرگ استقلال در دو بازی آینده، اوج گرفتن ملوان و مس کرمان در هفته‌های اخیر است. ملوان که لیگ را بد آغاز کرد و هفته‌های ابتدایی در قعر جدول قرار داشت، در ۶ بازی آخرش شکست ناپذیر نشان داده است. آن‌ها در این بازی‌ها سپاهان، تراکتور و مس رفسنجان را متوقف کردند و مقابل نفت مسجدسلیمان و پیکان به پیروزی رسیدند. مس کرمان هم این هفته‌ها، اوضاع خوبی دارد و فقط یک بازی از چهار بازی آخرش را به سپاهان باخته است. آن‌ها به اندازه ملوان، روی فرم نیستند و در عوض، در خانه تیم دردسرسازی برای رقبا به حساب می‌آیند. فقط دو تیم در این فصل، توانسته‌اند مس را در کرمان شکست دهند.
اما این هفته پرسپولیس راهی فولاد آره‌نا خواهد شد تا دیدار حساس هفته هجدهم را برگزار کند. این در حالی است که دور رفت تقابل این دو تیم به نتیجه تساوی بدون گل ختم شد و حالا این نتیجه ممکن است به کاهش اختلاف در بالای جدول منجر شود.
با این حال پرسپولیس همیشه در فولاد آره‌نا پیروز بوده و از این نظر رکوردی جالب را در اختیار دارد.آن‌ها سه پیروزی در فولاد آره نا دارند و در صورتی که پرسپولیس موفق به شکست فولاد در بازی این هفته شود، آن‌ها با ۳۸ امتیاز وضعیتی استثنایی در جدول خواهند داشت و با شرایطی مطلوب به استقبال پنج بازی آینده می‌روند که شاید دشواری کمتری برایشان داشته باشد.
پنجشنبه ۶ بهمن
استقلال-ملوان۱۵:۰۰
نساجی -سپاهان۱۵:۰۰
جمعه ۷ بهمن
آلومینیوم-صنعت نفت آبادان۱۴:۰۰
ذوب آهن-تراکتور۱۴:۰۰
پیکان-مس کرمان۱۴:۰۰
گل گهر-مس رفسنجان۱۵:۰۰
نفت مسجد سلیمان-هوادار۱۶:۰۰
فولاد-پرسپولیس۱۷:۱۵

خبرنگار: جواد رستم‌زاده

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.