ششمین دوره جام جهانی هاکی داخل سالن ۲۰۲۳ امروز در پرتوریای آفریقای جنوبی ادامه یافت و تیم ایران در دیداری پرافت و خیز از دور یک چهارم نهایی صعود کرد.

صعود مهیج ملی پوشان هاکی ایران به نیمه نهایی

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از پایگاه اختصاصی مسابقات، در این دوره از رقابت‌ها ۱۲ تیم به مدت ۶ روز رقابت می‌کنند و از هر گروه ۴ تیم به دور یک چهارم نهایی راه یافتند. نتایج و برنامه ادامه دیدارهابه این شرح است:

مردان - دور حذفی:
یک چهارم نهایی - جمعه ۲۱ بهمن:
ایران ۵ -۵ بلژیک (در ضربات پنالتی ۵ - ۴ به سود ایران) (داور: آیدن شریوز از آفریقای جنوبی و آدام بَری از استرالیا)
برای ایران رضا نوروز زاده در دقایق ۲۲ و ۳۱ و ۳۴ و امیر مهدی میرزاخانی ۲۴ و ۳۶ گلزنی کردند و گل‌های تیم بلژیک را برایان وان بوگار در دقایق ۲ و ۲۴، گایتان دیکمانس ۹ و فیلیپ سیمار ۲۲ و ۳۴ وارد دروازه ایران کردند. در ضربات پنالتی برای ایران ضربات امیر علی میرزاخانی (دو پنالتی)، بهداد بیرانوند و رضا نوروز زاده (دو پنالتی) به گل مبدل شد.
تیم ایران پیش از این در دور گروهی و در گروه دو، ۴ - ۵ از تیم آرژانتین شکست خورد، ۸ - ۳ تیم آمریکا و ۶ - ۴ تیم استرالیا را مغلوب کرد و با تیم آ‏فریقای جنوبی به تساوی ۳ - ۳ و با چک به تساوی ۸ - ۸ رسید و با ۸ امتیاز به عنوان تیم دوم صعود کرد. تیم ایران در دور نیمه نهایی فردا - شنبه - از ساعت ۱۱ به مصاف برنده دیدار تیم‌های آرژانتین و اتریش می‌رود.
اتریش - آرژانتین
آمریکا - نامیبیا
هلند - آفریقای جنوبی
در جدول گلزنان فیلیپ سیمار از بلژیک با ۱۵ و مصطفی قاسم از آفریقای جنوبی با ۱۳ گل اول و دوم هستند و بوریس بورکهارت از هلند با ۱۱ گل سوم است. رضا نوروز زاده از ایران و میشائیل کورپر از اتریش با ۱۰ گل در رده چهارم مشترک قرار گرفتند.

در دوره قبل در سال ۲۰۱۸ تیم‌های اتریش، آلمان و ایران اول تا سوم شدند.
در تاریخ جام جهانی هاکی داخل سالن، تیم آلمان با ۳ قهرمانی، یک نایب قهرمانی و سومی رکورد دار است و تیم‌های هلند (قهرمان دوره قبل) و اترش با یک قهرمانی دوم مشترک و لهستان با ۳ نایب قهرمانی در رده چهارم قرار دارند. تیم ایران تا کنون ۴ بار در جام جهانی حاضر شده است که سال ۲۰۰۹ در رده نهم، سال ۲۰۱۵ چهارم و در سال ۲۰۱۸ سوم شد.
سال ۲۰۲۲ مسابقات در لیژ بلژیک به علت شیوع بیماری کرونا لغو شد.

منبع: صداوسیما

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.