فرماندار مشهد با بیان اینکه از سوم فروردین، ماه مبارک رمضان است، گفت: قطعا از ۱۷ اسفند همزمان با نیمه شعبان زائران نوروزی زودتر به مشهد مقدس مشرف می شوند و همه باید پای کار باشند و به انجام ماموریت هایشان بپردازند.

آماده باش فرماندار مشهد به همه دستگاه‌ها: برای میزبانی از زائران نوروزی از ۱۷ اسفند آماده باشید

به گزارش قدس خراسان، امشب ۲۶ بهمن ماه، دهمین جلسه شورای اداری شهرستان مشهد با حضور مدیران ارشد در محل فرمانداری برگزار شد.

فرماندار مشهد در این نشست اظهار کرد: امسال همه تلاش کردند دهه فجر را متفاوت با سال‌های قبل برگزار کنند و همه دیدید که مردم شریف و آگاه ما که از مردم صدر اسلام بصیرتر هستند، در عین ناراحتی از برخی اقدامات نامناسب ما و مشکلات اقتصادی با تمام قدرت با یک حس دقیق خودآگاهی در صحنه حاضر شدند.

محسن داوری ادامه داد: ما باید این فرصت مسئولیت را برای خدمت رسانی به مردم شکرگزاری کنیم چرا که مردم با حضورشان عزت جمهوری اسلامی را دوباره به جهان نشان دادند و بینی دشمن را به خاک مالیدند.

وی در ادامه از آموزش و پرورش به دلیل اقدامات بایسته‌ای که در نقش آفرینی جوانان و نوجوانان داشت تشکر کرد و گفت: بصیرت دهی به دانش آموزان یک تحول مهم بود که امسال اتفاق افتاد، ۳۰ هزار دانش آموزی که برای جشن انقلاب به استادیوم امام رضا(ع) آمدند برای هیچکدامشان اجباری در کار نبود و استقبال مدارس از ظرفیتی که ما در نظر گرفته بودیم بیشتر بود به طوری که صبح آن روز مدیران نواحی آموزش و پرورش با ما تماس می‌گرفتند که ما چه جوابی به دانش آموزان بدهیم همه میخواهند در این مراسم شرکت کنند.

فرماندار مشهد با بیان اینکه این دانش آموزان نقشه های دشمن را نقش بر آب کردند، یادآور شد: ۳۰ هزار دانش آموز با عشق به استادیوم آمدند تا یک صدا بگویند ایران و نشان دهند تبلیغات دشمن تاثیری بر آنها نداشته است.

داوری افزود: از شهرداریها، بخشداریها و دهیاریهای سطح شهرستان که شور و شعف جشن انقلاب را ایجاد کردند همچنین از حوزه های نظامی، انتظامی و امنیتی که امنیت را تامین کردند تا ما بتوانیم این جشن را برگزار کنیم، صمیمانه تشکر میکنم.

وی عنوان کرد: دشمن می خواست با آسیب به زیرساختها برق و آب را قطع کند اما به موقع رصد و خنثی شد.

فرماندار ضمن تشکر از تشکل‌های مردمی، اصناف،صنعت که مشتاقانه پای کار آمدند، گفت: نباید از حوزه های علمیه، روحانیت، بسیج و مساجد که پای کار آمدند و مردم را آگاه کردند و به صحنه آوردند نباید غفلت کرد.

داوری در ادامه داد دو نکته اشاره کرد و گفت: سال در حال اتمام است، بعضی حوزه ها نمره خوبی ندارند با این وجود در شهرستان مشهد آن احساس جهادی در برخی بخش‌ها وجود ندارد.

وی از مدیران ارشد شهرستان خواست تا ۱۵ اسفند برای پروژه ها با مدیران کل جلسه بگذارند.

نزدیک شدن به سال جدید و آمدن زائران نوروزی اما موضوع دیگری بود که فرماندار مشهد به آن اشاره کرد و خاطرنشان کرد: با توجه به این که از سوم فروردین ماه رمضان است قطعا از ۱۷ اسفند که نیمه شعبان است زائران نوروزی زودتر می آیند ما بابد از زائران امام رضا استقبال و خاک پایشان را توتیای چشممان کنیم‌.

داوری تاکید کرد: از اول اسفند باید مشهد پذیرایی زائران باشد، از روستاهای در مسیر مشهد تا قلب شهر همه باید پای کار باشند و به انجام ماموریتهایشان بپردازند.

افزایش ۸۰ درصدی حضور مردم در حماسه ۲۲ بهمن

جانشین قرارگاه اجتماعی امنیتی شهید برونسی و معاون عملیات سپاه امام رضا(ع) هم در این جلسه به بیان تاریخچه تشکیل سپاه پرداخت و گفت: پنجم اردیبهشت ۱۳۵۸ بود که امام(ره) به‌صورت رسمی دستور به تأسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را دادند.

سردار سرتیپ دوم پاسدار رسول جباری متذکر شد: این نهاد مقدس از همان ابتدا بلادرنگ وارد بحران‌های امنیتی کشور شد و حتی پیش از جنگ، در گلستان و کردستان غائله‌های امنیتی را مدیریت و از یکپارچگی ایران اسلامی دفاع کرد و با آغاز جنگ تحمیلی، پاسداران در کنار بسیج مردمی و ارتش فداکار به جبهه‌ها رفتند و با رشادت و دلاوری‌هایی که در این مدت نشان دادند، رهبر کبیر انقلاب در یک فرمان رسمی، دستور به تشکیل نیروهای سه‌گانه هوایی، دریایی و زمینی دادند و به این ترتیب یگان‌های منسجم و ویژه‌ای همچون نیروی قدس و بسیج هم برای عمق‌بخشی به نفوذ راهبردی سپاه پاسداران تشکیل شد.

وی بیان کرد: عملیات‌های سنگینی که این سالها انجام‌شده حتی در تاریخ نمونه و نظیر ندارد، تنها گوشه‌ای از توانمندی‌های سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بوده و از عملیات والفجر ۸ تا حفاظت هواپیمایی، اقدامات مؤثری که اخیراً در تقابل با توطئه‌های براندازانه عناصر ضدانقلاب صورت گرفته و حتی برنامه‌ریزی‌هایی با هدف محرومیت‌زدایی و اردوهای جهادی، محورهای شاخص عملکرد این نهاد از ابتدای شکل‌گیری تاکنون بوده است.

جانشین قرارگاه اجتماعی و امنیتی شهید برونسی عنوان کرد: نمونه بارز تلاش‌های بیگانگان برای براندازی و توطئه، در وقایع اخیر مشهد به نمایش درآمد و همان‌طور که شاهد بودیم، بیشترین سرمایه‌گذاری امنیتی توسط عناصر معاند در مشهد صورت گرفته بود تا به هر ترتیب، شهر امام رضا(ع) ناامن شود اما به برکت مجاهدت‌های شبانه‌روزی نیروهای نظامی، انتظامی و امنیتی، امنیت زائران و مجاوران امام هشتم محفوظ ماند.

سردار جباری با بیان اینکه محرومیت‌زدایی برای پاسداران انقلاب هیچ محدودیتی ندارد،گفت: از ساخت پالایشگاه تا ساخت خانه برای معسران نیازمند در روستاهای دورافتاده، سپاه پاسداران در هر جبهه احساس تکلیف می‌کند و خود را جدا از مردم نمی‌داند. ۳۲۰ سری جهیزیه کامل که اخیراً در مناطق حاشیه شهر مشهد توزیع شد، یکی دیگر از قله‌های خدمت صادقانه پاسداران انقلاب اسلامی است و به‌موازات ۱۸۰ خانه‌ای که در حاشیه شهر برای محرومان و نیازمندان ساخته شده است همچنین کمک‌های مؤمنانه و بسته‌های معیشتی بی‌شماری هم چه در ایام فراگیری کرونا و چه پس از آن تاکنون توزیع شده است.

وی از افزایش ۸۰ درصدی حضور مردم مشهد در حماسه باشکوه ۲۲ بهمن امسال نسبت به سال ۹۸ خبر داد و گفت: این حضور نشان داد که مردم پای‌کار انقلابشان ایستاده‌اند و به همه اطمینان می‌دهیم که در این عرصه، پاسداران انقلاب اسلامی در مقام خادمان ملت، کوتاهی نخواهند کرد.

اعطای ۱۳ هزار میلیارد ریال وام بلاعوض برای تکمیل واحدهای مسکن روستایی

رئیس بنیاد مسکن شهرستان مشهد هم در بخش دیگری از دهمین جلسه شورای اداری شهرستان مشهد به مهمترین فعالیت‌های این دستگاه پرداخت و گفت: این اقدامات در سه سرفصل «حوزه عمران روستایی»، «معاونت بازسازی و مسکن روستایی» و «مسکن شهری» قرار دارند.

مهدی ترکمنی افزود: تهیه و اجرای طرح‌های هادی روستایی، صدور اسناد مالکیت املاک روستایی، صدور اسناد مالکیت اماکن شهری، طرح بهسازی بافت باارزش روستایی، طرح سازمان‌دهی کالبدی سکونتگاه‌های روستایی و تملک و واگذاری زمین‌های موردنیاز مردم جزو ماموریت‌های بنیاد مسکن در این سه رده تعریف شده است.

وی نهضت ملی مسکن، سازمان‌دهی انجمن خیرین مدرسه‌ساز و هم‌چنین پروژه‌های مسکن شهری را سه راهبرد ویژه‌ بنیاد مسکن در سه بخش و ۱۱ دهستان شهرستان مشهد برای ۳۶۰ هزار نفر جمعیت آن‌ها عنوان کرد و گفت: به دنبال این هستیم تا با بازنگری طرح‌های هادی روستایی، یکی از مطالبه‌های جدی مردم مورد رسیدگی قرار بگیرد.

رئیس بنیاد مسکن شهرستان مشهد ادامه داد: از هزار و ۱۱۳ روستای استان، تعداد ۱۱۲ روستا در شهرستان مشهد قرار گرفته که رسیدگی به چالش‌های آنان در حوزه زمین و مسکن در چهار فاز طبقه‎ بندی شده و تاکنون سه فاز از این میان مورد رسیدگی قرار گرفته و در فاز پایانی بیش از ۵۹ میلیارد تومان اعتبار به ۴۱ روستا تخصیص پیدا کرده است.

۱۹هزار متر زیرسازی، دو میلیون مترمربع آسفالت معابر روستایی

رئیس بنیاد مسکن شهرستان مشهد با اشاره به اینکه شاخص‌های اجرای طرح‌های هادی به برکت همت دهیاران به ۷۴ درصد رسیده است، انجام ۱۹ هزار متر زیرسازی با اعتبار ۱۲۸ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان و بیش از ۲ میلیون مترمربع آسفالت در معابر روستایی را یکی از دستاوردهای بزرگ بنیاد مسکن در سال جاری برشمرد و افزود: در حوزه زمین و سند هم از ابتدای اجرای برنامه تحول و توسعه، بیش از ۳۲ هزار جلد سند به مردم واگذار شده که از این میان به بیش از دو هزار جلد در سال جاری بوده است.

ترکمن در ادامه به درگاه ملی زمین و مسکن پرداخت و تشریح کرد: این سازوکار یک اتاق شیشه‌ای را ایجاد کرده تا در قالب یک سامانه راهبر، همه افرادی که خواهان استعلام زمین و مسکن باشند، بتوانند با اخذ کد رهگیری از سامانه، درخواست خود را به شیوه‌ای ارائه کنند که قابل‌ارائه باشد.

وی متذکر شد: ۷۶ ناظر هم در حوزه نظام فنی روستایی فعال هستند تا مقاوم‌سازی مسکن روستایی تحت نظارت بنیاد مسکن صورت بگیرد اما دو مشکل جدی در تعامل با بانک‌ها مشتمل بر عدم همکاری بانک‌ها برای انعقاد قرارداد به‌صورت ضمانت زنجیره‌ای و نوبت‌دهی برای پرداخت تسهیلات بعد از عید نوروز وجود دارد که امیدواریم تا با وساطت فرمانداری و نهادهای حاکمیتی، این اختلاف‌نظرها برطرف شود.

رئیس بنیاد مسکن شهرستان مشهد گفت: حدود ۱۳ هزار میلیارد ریال اعتبار از محل حساب ۱۰۰ حضرت امام(ره) تخصیص پیدا کرده تا به‌صورت بلاعوض به خانواده‌های روستایی، وام‌هایی برای تکمیل واحدهای مسکونی اعطا شود. خدا را شاکریم که تفاهم‌نامه ۴۰ هزار واحدی با کمیته امداد و تفاهم‌نامه مشترک ۲۰ هزار واحدی با بنیاد مستضعفان، باعث شده تا بنیاد مسکن هم در کنار سازمان بازآفرینی‌های شهری، پروژه‌های بزرگی را به نفع مردم به بهره‌برداری برساند.

بیش از دو هزار میلیارد ریال بودجه عمرانی در منطقه ۷ شهرداری مشهد

وحید برجسته‎ نژاد هم در ادامه این نشست گفت: منطقه ۷ با وسعت ۵ هزار هکتار، جمعیتی معادل ۳۰۰ هزار نفر را در خود جای داده و ۱۶ درصد از حریم شهر با ۱۴ هزار هکتار مساحت در منطقه ۷ واقع شده و علاوه بر این، سه پارک شهری به مساحت ۲۲۰ هکتار و ۴۵ پارک محلی به مساحت ۷۲ هکتار، ظرفیت کم‌نظیری را در این منطقه قرار داده است.

شهردار منطقه ۷ افزود: منطقه ۷ تنها منطقه دارای کمپ زائرپذیر است و حدود ۱۰ درصد از معابر شهر، حدود ۱۹ درصد مسیل‌ها و کانال‌ها و نیمی از هتل‌ها و اقامتگاه‌ها را در دل خود جا داده است، در این منطقه ۱۷ محله وجود دارد که ۱۱ محله از آن‌ها هدف بازآفرینی هستند و ۶ دفتر تسهیل گری در محلات خلج، طرق، قائم، عسکریه، بهارستان و انقلاب فعال هستند.

وی بیان کرد: سال آینده، دیگر معبر خاکی در این منطقه وجود نخواهد داشت، از طرفی پروژه‌های زودبازده در حوزه فضای سبز ۴ میلیارد تومان، در حوزه فنی و عمران ۷۸/۸ میلیارد تومان، در حوزه خدمات شهری ۱/۶ میلیارد، در حوزه اجتماعی و فرهنگی ۱۵ میلیارد، در حوزه املاک ۱۷/۵ میلیارد تومان را به منطقه ۷ اختصاص داده و تاکنون هم پیشرفت ۷۴ درصدی داشته‌اند.

برجسته نژاد با بیان اینکه بودجه جاری منطقه ۷ حدود هزار و ۶۷۴ میلیارد ریال است، گفت: در سرفصل‌های عمرانی هم با اعتبار دو هزار و ۳۷۷ میلیارد ریالی، ۱۴۱ پروژه تعریف شده که از جمله آن‌ها می‌توان به بهسازی معابر سواره، روکش آسفالت، بهبود و بهسازی معابر خاکی، تقاطع‌های غیرهمسطح و هم‌چنین اصلاح هندسی معابر به ارزش ۱۵۹ میلیارد تومان اشاره کرد.

شهردار منطقه ۷ شهرداری مشهد، پیشرفت نهضت ایجاد مسیر دوچرخه و پیاده‌روسازی را در این منطقه قابل قبول دانست و اظهار کرد: در ۵۹۰ هزار مترمربع پیاده‌روهای منطقه، ۷۴۲۰ مترمربع پروژه‌های بهبود و بهسازی مسیر دوچرخه به ارزش ۴ میلیارد ریال در دست اجراست.

وی در بهش دیگری از گزارش خود از افزایش بیش از ۳۰ هزار مترمربعی فضای سبز منطقه ۷ در سال جاری خبر داد و اذعان کرد: یکی از ضعف‌های بزرگ منطقه ۷ مربوط به مکانیزاسیون پروژه‌های آبی است و تلاش شده تا الگوی فضای سبز شهری از چمن به یوکا و رزماری تغییر پیدا کند تا به‌جای آبیاری روزانه، هر ۵ روز یک‌بار نیاز به آبیاری وجود داشته باشد.

برجسته نژاد گفت: تاکنون در پروژه مقاوم‌سازی پل حافظ بیش از ۹۰ میلیارد ریال، در پروژه بهسازی و بدنه سازی مسیل طرق و هم‌چنین پروژه احداث ایستگاه‌های استقبال از زائر جمعاً بیش از ۶۸۰ میلیارد ریال هزینه شده و این برنامه‌ریزی‌ها، دستاوردهای مهمی هم درپی داشته است؛ از جمله صرفه‌جویی در مصرف روزانه حدود ۷ هزار لیتر سوخت که به برکت جمع‌آوری گیت‌های عوارضی خروجی محور نیشابور با اعتبار ۳۲ میلیارد ریال حاصل شد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.