مدیرعامل بنیاد ۱۵ خرداد ستاد اجرایی فرمان امام (ره) گفت: به کودکان نیازمند بین سه تا ۶ سال که دچار تنبلی چشم هستند، کمک هزینه خرید عینک پرداخت می‌شود.

کمک هزینه خرید عینک برای کودکان سه تا ۶ سال پرداخت می‌شود

به گزارش قدس آنلاین از بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام(ره)، حمیدرضا علیان‌زادگان در حاشیه مراسم حمایت‌های فراگیر بنیاد ۱۵ خرداد از طرح ملی غربالگری تنبلی چشم با حضور رئیس سازمان بهزیستی کشور در یکی از مراکز بهزیستی مثبت زندگی در شرق تهران اظهار داشت: در بنیاد ۱۵ خرداد در راستای همکاری‌های راهبردی با سازمان بهزیستی کشور در حوزه‌های مختلف و با اولویت پیشگیری انجام می‌شود که در نیمه اول امسال، تفاهم‌نامه حمایت از طرح ملی غربالگری تنبلی چشم به امضا رسید.

وی افزود: از امروز این حمایت فراگیر با اعطای کمک هزینه خرید عینک برای کودکان ۳ تا ۶ سال از بین سه میلیون کودک نیازمند حمایت مالی عملیاتی می‌شود.

علیان‌زادگان ادامه داد: در سال آینده نیز برای کودکان نیازمند به جراحی چشم اقداماتی با همکاری گروه‌های پزشکی جهادی همکار با بنیاد ۱۵ خرداد انجام خواهد شد.

وی معتقد است: کمک به شکل‌دهی نسلی باهوش، سالم، چابک و علاقه‌مند به توسعه کشور وظیفه ملی همه ماست به همین منظور بنیاد ۱۵ خرداد در حوزه سلامت اجتماعی کارویژه‌های حمایتی دیگری مانند غربالگری شنوایی‌سنجی، پیشگیری از پوسیدگی دندان و غربالگری اسکلتی حرکتی را در مرحله اجرا دارد.

رئیس سازمان بهزیستی کشور نیز با اشاره به تفاهم‌نامه‌های مشترک سازمان بهزیستی و بنیاد ۱۵ خرداد گفت: تفاهم‌نامه شنوایی‌سنجی و بینایی‌سنجی با هدف شناسایی به موقع نارسایی‌ها در کودکان و اقدام برای درمان آنها در حال انجام است.

علی‌محمد قادری افزود: کودکان تحت پوشش این طرح با معرفی بهزیستی و حمایت اقتصادی و اعتباری بنیاد ۱۵خرداد از کمک هزینه خرید عینک بهره‌مند می‌شوند.

وی گفت: هر سال بیش از چهار میلیون کودک در ۲ طرح غربالگری شنوایی و بینایی تحت پذیرش قرار می‌گیرد و در همه نقاط شهری و روستایی سه میلیون نفر از کودکان تحت پوشش این طرح مشترک با بیناید ۱۵ خرداد قرار خواهند گرفت.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.