مطالعات جدید پژوهشگران نشان می‌دهد:موجودی آبزی به نام ژله ماهی نیمرو یا fried-egg-jellyfish می‌تواند درمان بالقوه و بسیار موثر سرطان باشد.

درمان سرطان به کمک عجیب‌ترین موجود زنده جهان

به گزارش قدس آنلاین؛ ژله ماهی نیمرو با نام علمی Cotylorhiza tuberculata، موجودی شگفت انگیز در اقیانوس‌هاست که دلیل نامگذاری آن شباهت به تخم مرغ نیمرو شده دارد. این جانور دارای یک گنبد زرد رنگ است که بر بالای یک زنگوله صاف و شفاف قرار دارد.
در بخش پائینی بدن ژله ماهی نیمرو، یک بخش مشابه زیر دامن متلاشی شده از زائده‌های دنباله دار دیده می‌شود. نوک برخی از آن‌ها دارای حباب‌های بنفش رنگی است که موجودی به نام زوکانتلاها را در خود جای داده است. این موجود، همان جلبک‌های همزیستی است که به مرجان‌های دریایی رنگ زیبا و جذابی می‌دهند.
در این فرایند، این جلبک‌ها مکانی برای زندگی دریافت و در عوض از طریق فتوسنتز برای میزبان خود انرژی تولید می‌کنند.
ژله ماهی نیمرو از موجودات آبزی ریز مانند زئوپلانکتون و فیتوپلانکتون می کند و معمولا آن‌ها را از طریق شاخک‌های تخصصی به نام بازوهای دهانی می‌خورد. این جانور عجیب عمدتا در دریاهای مدیترانه، اژه و دریاهای آدریاتیک زندگی می کند و نوع بالغ آن می‌تواند تا ۳۵ سانتی متر رشد کند.
معمولا گله‌های بزرگی از این جانور در ماه‌های تابستان و پاییز ظاهر می‌شوند که می‌تواند برای شناگران آزاردهنده باشند.
بررسی‌های محققان نشان می‌دهد ما باید تحمل بیشتری در روبرو شدن با ژله ماهی نیمرو داشته باشیم، زیرا نیش این جانور تأثیر کمی بر انسان دارد و بررسی‌های جدید نشان می‌دهد عصاره‌ای که از ژله ماهی نیمرو به دست می‌آید دارای خاصیت ضد سرطانی بسیار قوی است. در حال حاضر تحقیقات جامعی روی این جانور در حال انجام است تا بتوان به کمک آن دارویی برای سرطان ایجاد کرد.
 

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.