امسال این توفیق را داشتیم که ۱۵۰۰ هکتار به فضای کمربند سبز تهران اضافه کنیم. همچنین در سال جاری ۳۰ میدان و ایستگاه میوه و تره بار در سطح کلانشهر تهران ایجاد کرده ایم.

افزایش ۱۵۰۰هکتاری کمربند سبز تهران در سال جاری

به گزارش قدس، معاون خدمات شهری شهرداری تهران،  افزایش کمربند سبز پایتخت، اجرای برنامه ویژه اربعین، کمک به زلزله زدگان خوی و   حضور میدانی  در حادثه مترو پل  را تنها بخشی از اقدامات شاخص این معاونت در سال جاری دانست و گفت: با توجه به بودجه و امکاناتی که داشتیم  از ارائه هیچ خدمتی به مردم دریغ نکردیم.

حسین نظری عصر امروز در نشست رسانه ای  با اشاره به این که یکی از اقدامات شاخص ما  در سال جاری اجرایی برنامه‌ویژه برای  اربعین حسینی بود، افزود: با توجه به حجم بسیار زیاد زائرین در مرز و همچنین در داخل کشور عراق، ضرورت داشت تا از سوی شهرداری  خدمات ویژه ای به زائرین حسینی ارائه شود  که خوشبختانه  این کار به خوبی انجام شد.

وی همچنین از حضور میدانی نیروهای خدمات شهری  تهران  در بحران ها و حوادث غیر مترقبه  در سال ۱۴۰۱ خبر داد و افزود:نیروهای آتش نشانی   ما با حضور در محل  متروپل و با ایجاد  همفکری و هم افزایی ملی  نقش بسیار مثبتی  در این حادثه ایفا کردند. همچنین همکاران ما  با اعزام نیرو و تجهیزات  در مهار سبل امام زاده داود درخشیدند. از سوی دیگر در سیل دماوند نیز  خدمات شهری منطقه ۱۴ تهران به عنوان معین  انتخاب شد و کمک های قابل توجهی ارائه کرد.

 وی با اشاره به این که در حادثه  زلزله شهرستان خوی  نیز به کمک مردم آسیب دیده شتافتیم، گفت: امروز نیز پشتیبانی از مراسم راهیان نور در خرمشهر به ما سپرده شده است. ضمن این در مناسبت های ملی و مذهبی از جمله  دهه فجر  نیمه شعبان  ارائه خدمت کردیم.

وی همچنین از برنامه ریزی برای اجرای طرح  «بهاران خدمت»خبر داد و گفت: در دیماه سال جاری برای چهار بهار یعنی بهار انقلاب، میلاد حضرت قائم (عج)، بهار طبیعت و بهار قرآن -که تحت عنوان بهار خدمت نامیده شد-   برنامه ریزی کردیم تا خدمات گسترده ای به مردم ارائه کنیم.

 نظری از بهره برداری دومین مرکز مدیریت یکپارچه پسماند (MRF) در منطقه ۱۳  خبر داد و گفت: نخستین مرکز با این شیوه در کوهک به بهره برداری رسیده بود و امروز یک مرکز در شرق و یک مرکز در غرب به بهره برداری رسیده است.  از سوی دیگر

در حوزه زیباسازی نیز پنج المان نصب شده  و دو پیاده راه یکی در جوار حرم عبدالعظیم حسنی و دیگری در تجریش احداث شده است.

نظری با اشاره به این که اجرای پروژه پل های مکانیزه  در تهران پیشرفت ۳۰ درصدی داشته است، افزود: حالا می توانیم این قول را به مردم بدهیم که این پروژه تا پایان سال آینده به اتمام می رسد.

وی سپس به حوزه فضای سبز اشاره کرد و گفت: امسال این توفیق را داشتیم که ۱۵۰۰ هکتار به فضای کمربند سبز تهران اضافه کنیم.  همچنین در سال جاری ۳۰ میدان و ایستگاه  میوه و تره بار در سطح کلانشهر تهران ایجاد کرده ایم. البته در این زمینه به دلیل عدم تامین زمین نتوانستیم به قولی که  جهت احداث ۱۰۰ میدان میوه و تره بار داده بودیم ، عمل کنیم.

نظری با اشاره به اجرای موفق  طرح ساماندهی دستفروشان خلازیر و امام زاده صالح ، در خصوص بکارگیری کودکان  از سوی بعضی از  پیمانکاران  شهرداری گفت: استفاده از کارگرانی که به سن قانونی نرسیده‌اند ممنوع است. با این وجود ما منکر چنین اتفاقی نیستیم اما  در این ارتباط به ‍پیمانکاران تذکر دادیم  تا  دیگر از این اقدام خودداری کنند. با این وجود در سال آینده این موضوع در دستور کارما  قرار می گیرد ؛ در واقع در انعقاد قراردادهای جدید با پیمانکاران به گونه‌ای عمل خواهیم کرد که مردم عزیز ما دیگر شاهد چنین اتفاقاتی نباشند.

خبرنگار:محمود مصدق

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.