شنیده می شود اگر تمام اعضای هیئت رئیسه مبالغ دریافتی به عنوان پاداش را به فدراسیون عودت می دادند حداقل تا شش ماه اول فعالیت سرمربی خارجی مشکلی از نظر منابع مالی وجود نداشت

پشت پرده عدم استخدام مربی خارجی تیم ملی چه بود؟/ اعضای هیئت رئیسه نه مصوبه را امضا کردند نه پاداش‌های دلاری را برگردانند!

سینا حسینی : یکی از پرسش‌های تکراری این روزهای اهالی فوتبال پیرامون چگونگی انتخاب امیر قلعه نویی به عنوان سرمربی تیم ملی است در حالی که قرار بود مدیران ارشد فوتبال یک مربی خارجی را به عنوان سرمربی تیم ملی فوتبال ایران انتخاب کنند.

بررسی‌های خبرنگار قدس آنلاین نشان می‌دهد، همه چیز مهیای انتخاب سرمربی خارجی بود و مذاکرات با گزینه های مربیگری تیم ملی تا حد قابل قبولی پیش رفته بود اما این پروسه وقتی نافرجام باقی ماند که اعضای هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال حاضر به همراهی مهدی تاج نشدند به همین دلیل مهدی تاج مجبور شد به سراغ گزینه های داخلی برود که طبیعتا امیر قلعه نویی در قیاس با جواد نکونام دیگر گزینه مربیگری تیم ملی از محبوبیت بیشتری میان اعضای هیئت رئیسه برخوردار بود.

 چرا هیئت رئیسه پشت مهدی تاج را خالی کرد؟

رئیس فدراسیون فوتبال اعتقاد داشت برای پیشرفت و توسعه فوتبال حضور یک مربی خارجی جوان می تواند کمک شایان توجهی به فوتبال ملی کند اما این اتفاق مستلزم همراهی اعضای هیئت رئیسه بود به شکلی که آنها می بایست صورت جلسه ای مبنی بر این تصمیم واحد را امضا می کردند و متعهد می شدند که هزینه دستمزد این سرمربی را در طول مدت حضور خود در فدراسیون فراهم می کنند اما در دقیقه ۹۰ اعضای هیئت رئیسه از امضای این صورت جلسه منصرف شدند تا تاج در این قصه تنها بماند.

تلاش تاج برای متقاعد کردن اعضای هیئت رئیسه هیچ نتیجه روشنی در پی نداشت به همین دلیل او نیز قید استخدام مربی خارجی را زد و با سایر اعضای هیئت رئیسه هم رای شد تا یک پرونده جدید مشابه پرونده ویلموتس برای وی تشکیل نشود.

موضوع تامین منابع مالی برای پرداخت دستمزد سرمربی خارجی مهمترین عامل در منتفی شدن استخدام سرمربی خارجی بود،در حالی که اگر اعضای هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال پاداش های دلاری که به واسطه حضور ایران در جام جهانی دریافت کرده بودند را به خزانه فدراسیون عودت می دادند چنین چالشی به وجود نمی آمد اما این اتفاق رخ نداد تا چالش مالی باقی بماند و گزینه ایرانی در نهایت هدایت تیم ملی را برعهده بگیرد.

هرچند اطلاعات دقیقی در رابطه با میزان پاداش‌های پرداختی به اعضای هیئت رئیسه وجود ندارد اما شنیده می شود اگر تمام اعضای هیئت رئیسه مبالغ دریافتی به عنوان پاداش را به فدراسیون عودت می دادند حداقل تا شش ماه اول فعالیت سرمربی خارجی مشکلی از نظر منابع مالی وجود نداشت و در این مدت تاج و اعضای هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال می توانستند برای فراهم کردن بخش دیگر بودجه مورد نیاز برای پرداخت دستمزد سرمربی خارجی رایزنی کنند تا از طریق کمک هزینه دریافتی از سازمان ها و بخش های اجرایی کشور الباقی دستمزد کادر فنی را بپردازند.

دستگاه های نظارتی به ماجرا ورود می‌کنند؟

حالا یک پرسش کلیدی برای افکارعمومی مطرح شده که چرا در برهه ای که فوتبال ایران با تنگناهای مالی و پولی رو به رو است اعضای هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال باید چنین مبلغی را به پاداش دلاری دریافت کنند؟ در اظهارنظرهای متعدد اعضای هیئت رئیسه به دفعات عنوان شده که آنها خود را خدمتگذار فوتبال و نوکر مردم معرفی کردند اما در حقیقت چنین نیست، چون خدمتگذار مردم حاضر نمی شود بابت خدمت به مردم پاداش های نجومی دلاری دریافت کند، در حالی که ورزش به این مبالغ نیاز مبرم دارد!

مطالبه بزرگ افکارعمومی در مقطع کنونی این است که دستگاه های نظارتی وارد عمل شوند تا مشخص شود دلیل پرداخت چنین مبالغی به اعضای هیئت رئیسه چه بوده است در حالی که این بودجه و ارقام متعلق به بودجه فوتبال ایران است نه پرداخت پاداش دلاری  به ده نفر که هیچ نقشی در راهیابی ایران به جام جهانی نداشتند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.