۲۵ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۱
کد خبر: 858044

معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، یکی از مشکلات صنعت گردشگری ایران را کمبود نیروی راهنمای گردشگری با کیفیت دانست و گفت: شرایط برای جذب راهنمایان مجرب فراهم شده است.

شرایط برای جذب راهنمایان مجرب فراهم است

علی اصغر شالبافان، در حاشیه نشست رسانه ای  ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر کشورکه در سالن فجر وزارت میراث فرهنگی بر گزار شد  در پاسخ به قدس در خصوص کیفیت پایین راهنمایان گردشگری در صنعت  گردشگری ایران  گفت: 

ما  در حال حاضز بیش از ۱۰ هزار راهنمای گردشگری در کشور داریم  که این تعداد چندان پاسخگوی نیازها نیست. بنابراین در یکی از ابلاغیه های خود به استان ها بر استفاده از راهنمایان مجرب در مراکز و جاذبه های گردشگری تاکید کردیم تا این گونه ظرفیت های گردشگری و فرهنگی هر استان بهتر به مردم معرفی شود. یعنی شرایط برای جذب و افزایش راهنمای گردشگری فراهم است وحتی برای این منظورهر ساله آزمون هایی  برگزار می شود. 

وی در همین زمینه افزود: شاید بعضی از راهنمایان به به لحاظ کیفیت در سطح خوبی قرار نداشته باشند برای مثال  به یکی از زبان های خارجی مسلط نباشند و مواردی از این قبیل، بنابراین درابلاغیه ای از استان ها خواسته ایم که  نقاط ضعف راهنمایان را منعکس کنند تا موضوع پیگیری شود و دفتر آموزش معاونت گردشگری برای بازآموزی و آموزش مستمر راهنمایان برنامه ریزی  کند.

وی در پاسخ به پرسش دیگری در خصوص گردشگری هنری هم گفت: گردشگری هنری نقش مهمی در معرفی ظرفیت های گردشگری  کشور دارد به همین خاطر یکی از میزهای تخصصی وزارتخانه به گردشگری هنری اختصاص یافته است  تا با شناسایی ظرفیت های متنوع گردشگری هنری  و مخاطبینش نقشه راهی  در این زمینه تهیه شود.

خبرنگار: محمود مصدق

منبع: قدس آنلاین

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.