کارگردان و فیلم‌نامه‌نویس سینمای ایران با تاکید بر لزوم توسعه فضاهای سینمایی و اثرگذاری آن بر گسترش فرهنگ کشور گفت: این موضوع می‌تواند کمک زیادی به توسعه فرهنگ کشور کند.

لزوم توسعه فضاهای سینمایی و اثرگذاری آن بر گسترش فرهنگ کشور

به گزارش قدس خراسان، بهروز افخمی با تاکید بر لزوم توسعه فضاهای سینمایی و اثرگذاری آن بر گسترش فرهنگ کشور اظهار کرد: این موضوع می‌تواند کمک زیادی به توسعه فرهنگ کشور کند، اما تصور می‌کنم سالن‌های کوچک سینمایی در حال خارج شدن از دور است و امروز نوبت بازگشت به سالن‌های خیلی بزرگ با تعداد زیاد تماشاچی‌ها مثلا با هزار صندلی رسیده است.

کارگردان و فیلم‌نامه‌نویس سینمای ایران ادامه داد: مشهد از این نظر که خیلی از سالن‌های قدیمی آن مستهلک شده، به سالن‌های کوچک نیاز دارد، ولی امیدوارم سینماهایی با ظرفیت‌های بزرگتر نیز در این شهر ساخته شود.

وی با اشاره به ارزیابی خود از وضعیت سینمای بومی مشهد تصریح کرد: تعجب می‌کنم که چرا تاکنون سینمای بومی مشهد رشد کافی نداشته است. تولید فیلم در مشهد باید به سالی به ۲۰ الی ۳۰ مورد برسد.

افخمی با بیان اینکه به عقیده من خیلی مهم است که فیلم‌ها از روی کتاب‌ها ساخته شوند، گفت: ما در شوراهای تصویب فیلم‌نامه تاکیدمان این است که فیلم‌نامه‌هایی که پیشتر به صورت رمان منتشر نشده باشد را نمی‌خوانیم. به نظر من باید این موضوع برای شوراهای تصویب فیلم‌نامه تبدیل به یک قانون شود. این یک مساله حرفه‌ای است. در آمریکا نیز بسیاری از آثار موفق عمدتا از روی رمان‌های پرفروشی تولید می‌شود.

کارگردان و فیلم‌نامه‌نویس سینمای ایران درباره اثر جدیدش با عنوان صبح اعدام و مراحل مربوط به تولید آن اظهار کرد: بنا داشتیم فیلم صبح اعدام را به جشنوراه امسال برسانیم، اما آن را برای جشنواره سال آینده در نظر گرفته‌ایم و اصطلاحا از روی فرصت برای این اثر کار می‌کنیم. انشالله این فیلم به جشنواره سال آینده خواهد رسید.

منبع: شهرآرا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.