معاون توسعه پیش‌بینی هواشناسی کردستان گفت: بررسی نقشه‌ها و خروجی مدل‌های هواشناسی نشان می‌دهد هوای استان تا روز چهارشنبه هفته جاری ناپایدار خواهد بود.

هوای کردستان تا روز چهارشنبه ناپایدار است

علی پناهی اظهار کرد: بر اساس پیش‌بینی‌ها با ورود سامانه بارشی از روز گذشته به استان تا روز چهارشنبه هوای استان ناپایدار است و در این مدت در برخی ساعات بارش باران و رعد و برق، مه و کاهش دید، وزش باد گاهی شدید، احتمال تگرگ و در ارتفاعات نیز احتمال بارش برف خواهیم داشت.

وی افزود: باتوجه به میزان و ماهیت رگباری بارش‌ها در برخی نقاط آبگرفتگی موقت معابر و سیلابی شدن رودخانه‌ها رخ خواهد داد، ضمن اینکه برای روز چهارشنبه نیز دمای هوا کاهش نسبی خواهد داشت و شرایط برای بارش برف در ارتفاعات و نواحی سیرد استان تقویت می‌شود.

معاون توسعه پیش‌بینی هواشناسی کردستان با بیان اینکه برای روز پنجشنبه هوای استان نسبتا پایدار خواهد بود و کاهش دما و غبار صبحگاهی پدیدهای دارای اهمیت هستند، گفت: از لحاظ دمایی نیز تا روز چهارشنبه دمای میانگین حدود سه تا پنج درجه کاهش می‌یابد و با توجه به وزش باد، احساس سرما در ساعات اولیه صبح زیاد خواهد بود.

اداره کل هواشناسی کردستان دارای ۲۲ ایستگاه هواشناسی شامل ۹ ایستگاه سینوپتیک (هر ساعت یک بار تغییرات هواشناسی در آن اندازه گیری و ثبت می‌شود) و ۱۳ ایستگاه اقلیم‌شناسی، ۷۹ ایستگاه باران‌سنجی و سه ایستگاه جاده‌ای است و این ایستگاه‌ها در طول شبانه روز پارامترهای هواشناسی را اندازه‌گیری، ثبت و مخابره می‌کنند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.