۲۹ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۸
کد خبر: 859214

معاون توسعه بازرگانی و صنایع کشاورزی استان اصفهان از عرضه گوشت قرمز در استان هم‌زمان با آغاز ماه مبارک از طریق فروشگاه‌های زنجیره‌ای خبر داد.

قیمت گوشت قرمز در اصفهان چند است؟

محمدعلی کاظمی پیرامون بازار شب عید گوشت قرمز در استان اصفهان اظهار داشت: در بحث گوشت قرمز گوسفندی تلاش ما بر این بود که دام به اندازه لازم در سطح استان عرضه و دام زنده وارد استان شود و کشتارگاهای استان به صورت روزانه کشتار را داشته باشند.

وی با بیان اینکه دام سبک در استان اصفهان کم است و ما جزو وارد کنندگان این دام هستیم، افزود: بین 20 تا 30 درصد از حجم مصرف گوشت گوسفندی در خود استان تولید می‌شود و حدود 70 الی 80 درصد دام سبک مورد نیاز اصفهان از طریق استان‌های مجاور تامین می‌شود. پیش از عید عرضه‌ دام از استان‌های مجاور محدود و به همین دلیل تعداد دام زنده در استان کم بود.

معاون توسعه بازرگانی و صنایع کشاورزی استان اضافه کرد: اصفهان در زمینه دام سنگین و گوشت گوساله، جزو تولیدکنندگان و صادرکنندگان به شمار می‌رود و گوشت گوساله مازاد استان به سایر استان‌ها صادر می‌شود.

وی با بیان اینکه محدودیت دام سبک در اصفهان باعث افزایش قیمت گوشت گوسفندی شده بود، بیان کرد: وقتی دام زنده افزایش قیمت پیدا کند، طبیعتاً قیمت گوشت هم بالا می‌رود و به همین خاطر قیمت گوشت تا بالای کیلویی 400 هزار تومان نیز جهش داشت.

کاظمی اضافه کرد: درحال حاضر با تمهیدات انجام شده، شرایط استان تغییر کرده است و به دلیل ورود دام عشایر به استان، قیمت گوشت کمتر شده است.

وی درمورد قیمت فعلی گوشت قرمز در استان اصفهان گفت: در حال حاضر دام زنده با قیمت هر کیلویی 150 الی 160 هزار تومان وارد استان می‌شود، برای تعیین قیمت گوشت مصرف‌کننده، پس از کشتار دام ضریب 2.16 اعمال می‌شود و در همین راستا در حال حاضر گوشت گوسفندی بین 340 الی 360 هزار تومان عرضه می‌شود. البته باید این نکته را در نظر گرفت که قیمت گوشت قرمز بر اساس کیفیت آن متفاوت است و نرخ بره نر بالاتر از گوشت گوساله و میش است.

معاون توسعه بازرگانی و صنایع کشاورزی استان با توزیع گوشت منجمد تنظیم بازاری اشاره کرده و گفت: در تابستان سال گذشته شرکت پیشتیبانی امور دام، از مرتع‌داران و دامداران استان تعداد زیادی دام را خریداری کرده بود و با افزایش قیمت گوشت و به جهت محدودیت‌هایی که از ابتدای دی ماه احساس کردیم، توزیع گوشت منجمد از طریق فروشگاه‌های زنجیره‌ای، تعاونی‌ها و کاسبان امین در سطح استان انجام شد و کمی از محدودیت‌ها را برداشت.

وی ادامه داد: در حال حاضر قیمت دام زنده به صورت روزانه استعلام و با در نظر گرفتن ضریب 2.16 که توسط کارگروه ستاد تنظیم بازار مصوب شده، قیمت گوشت به صورت روزانه ابلاغ می‌شود و  بازرس‌های ما نظارت دارند تا گوشت قرمز به صورت متعادل به دست مصرف کنندگان برسد.

کاظمی در پاسخ به اینکه چه تمهیداتی برای عرضه گوشت در ماه مبارک رمضان اندیشیده شده، گفت: یکی از مهم‌ترین اقداماتی که می‌توان انجام داد، ورود دام زنده است و خوشبختانه الان زمانی است که عشایر وارد استان می‌شوند و محدودیتی برای عرضه دام نداریم، از طرف دیگر جهاد کشاورزی پیگیر واردات دام است تا درصورت محدودیت، از این طریق مشکل را حل کند.

وی با بیان اینکه هنوز سهمیه گوشت گرم استان اعلام نشده است، گفت: قرار است که در ماه مبارک رمضان از طریق فروشگاه‌های زنجیره‌ای گوشت گرم عرضه شود.

منبع: خبرگزاری تسنیم

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.